۱۷:۴۹ - جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر:

خوی اشرافی برخی از مسئولان صدمات زیادی بر پیکر انقلاب وارد کرده است/تفکر آرمان خواهی و روحیه انقلابی و جهادی راه رشد و پیشرفت

اشکان منیعات گفت: سبک زندگی اشرافی برخی از مسئولان فارغ از جناح بندی سیاسی، بیشترین صدمات را بر پیکر انقلاب وارد کرده است.

به گزارش شاهین پرس؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با اشاره به رشد و پیشرفت علوم و فناوری گفت: امروز بواسطه همت و تلاش جوانان و به پشتوانه پایمردی و ایستادگی ملت ایران، در همه رشته هایی که دانشجویان به لطف و مدد خدا با هدف خودکفایی وارد میدان شدند در قله ایستاده ایم.

اشکان منیعات اضافه کرد: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هر جا که به جوانان اعتماد شد و چشم طمع از جهانخواران فرو بسته و منتظر مرحمت غرب و ایادی استکبار نماندیم، چنان جهادگونه پیشرفت کردیم که چشم حیرت جهانیان به دستان پرتوان جوان ایرانی گره خورد.

لازمه ایجاد تمدن نوین اسلامی، برپایی دولت اسلامی با محتوای اسلامی است

وی احیای اسلام و نجات دین از تحجر و استحاله را مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: لازمه ایجاد تمدن نوین اسلامی، برپایی یک دولت اسلامی است که تنها واژه اسلامی را یدک نکشد بلکه محتوای اسلامی در تمام بدنه و بین حاکمان آن نیز جاری باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر با تاکید بر منش اسلامی داشتن مسولان نظام اسلامی خاطرنشان کرد: تا هنگامی که مسئولان نظام اسلامی رفتار و منش اسلامی نداشته باشند شاهد نابسامانی های اجتماعی و فرهنگی در جامعه خواهیم بود و این اینگونه رفتار جامعه را نسبت به اسلام بدبین خواهد کرد چرا که صورت مردم سیرت مسئولان است.

وی با بیان اینکه دولت و نظام اسلامی تنها به داشتن پسوند اسلامی در پایان آن نیست بلکه باید دارای محتوای اسلامی نیز باشد و کارگزارانش برپایه الزامات دولتمردان اسلامی عمل نماید تصریح کرد: اگر نتوانیم دولت اسلامی را با تمام لوازم آن به جامعه و بشریت عرضه کنیم در تشکیل تمدن نوین اسلامی شکست خواهیم خورد.

در دولت اسلامی می بایست زمینه ظهور و بروز همه استعدادها برای آحاد جامعه فراهم باشد

منیعات هدف امام حسین(ع) ازقیام عاشورا را تشکیل حکومت اسلامی بر اساس فرمان الهی بیان کرد و افزود: حمایت از مظلومان و مستضعفین جهان در گستره جغرافیای اسلام در مقابل ظالمان و مستکبرین جهان از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی است.

وی با اظهار تاسف از عدم عدالت اجتماعی گفت: در حالی که در دولت اسلامی می بایست زمینه ظهور و بروز همه استعدادها برای آحاد جامعه فراهم باشد اما متاسفانه شاهد عدم توزیع عادلانه ثروت و امکانات برای شکوفایی استعدادها بر پایه عدالت اجتماعی هستیم و علی رغم اقدامات صورت گرفته بر اساس فرموده رهبر انقلاب هنوز با وضعیت مطلوب عدالت در نظام اسلامی فاصله داریم.

خوی اشرافی گری برخی از مسئولان صدمات زیادی بر پیکر انقلاب وارد کرده است

دانشجوی دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر، لازمه تحقق عدالت اجتماعی را الگو بودن کارگزاران نظام اسلامی با ساده زیستی و مردمی بودن آنان دانست و با انتقاد از خوی اشرافی گری برخی از مسئولان گفت: چرا برخی مسئولان باید در مناطق مرفه نشین شهرها سکونت داشته باشند؟ مگر نه همین سبک زندگی اشرافی برخی از مسئولان است که فارغ از جناح بندی سیاسی، بیشترین صدمات را بر پیکر انقلاب وارد کرده است؟

وی به موضوع فیش های نجومی و زیاده خواهی برخی از مسئولان انتقاد کرد و افزود: مسئله قانونی یا غیر قانونی بودن حقوق های دریافتنی آنان نیست بلکه بی عدالتی صورت گرفته است که موجب بدبینی مردم به انقلاب اسلامی می شود که شفافیت میزان درآمد و وضعیت مالی کارگزاران قبل و بعد قبول مسئولیت، مسئولان یکی از راههای بهبود وضعیت عدالت اجتماعی و جلب اعتماد آحاد جامعه به دولت اسلامی است.

فسادهای اقتصادی پی در پی حاکی از وجود اقتصاد فسادپروراست/ مهمترین خطری که انقلاب را تهدید می کند انحراف و از بین رفتن روحیه انقلابی مسئولان است

منیعات فسادهای اقتصادی پی در پی را حاکی از وجود اقتصاد فسادپرور مطرح کرد و افزود: مسئله امروز ما مبارزه با اقتصادی است که در آن یک نفر می تواند 150 میلیارد تومان از سرمایه های نظام بانکی را در اختیار داشته باشد اما هنگام پرداخت وام 10 میلیون تومانی ازدواج بهانه کمبود بودجه و اعتبارات عنوان می شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهید حسین فهمیده خاطرنشان کرد: تجربه هشت سال دفاع مقدس مصداق عینی آیه 248 سوره مبارکه بقره است که به ما آموخت تنها با اعتماد به وعده صدق الهی و اتکاء به ظرفیت های داخلی می توان به نصرت و پیروزی دست یافت و تجربه برجام نیز یاد داد که صرف مذاکره با قدرت های استکباری بدعهد و زورگو منافع ما تامین نخواهد شد چرا که بر سر پیمان و عهد خود نخواهند ماند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر جنگ تمام عیار اقتصادی و فرهنگی امروزه علیه ملت ایران را ادامه جنگ هشت ساله و توسط همان دشمنان بیان کرد و شرط پیروزی در این جنگ تمام عیار را ایستادگی و مقاومت بر اصول و آرمان های انقلاب با وجود دشمنی های استکبار جهانی دانست.

وی انحراف برخی مسئولان از اصول و آرمانهای انقلاب و از همه مهمتر از بین رفتن روحیه انقلابی در بین مسئولان حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را بزرگترین خطراتی دانست که انقلاب را تهدید می کند و تفکر آرمان خواهی و داشتن روحیه جهادی را عامل اصلی پیشرفت بیان کرد.

به هر میزان که از آرمان های انقلاب فاصله بگیریم، از مسیر انقلاب عقب می مانیم

دانشجوی دانشگاه مالک شتر شاهین شهر به خانه ها و خودروهای مرفه و لوکس برخی از مسئولان انتقاد کرد و با بیان اینکه چنین مسئولی که وضعیت و مشکلات مردم جامعه را درک نمی کند هرگز نخواهد توانست به مشکلات مردم رسیدگی کرده و آنها را رفع نماید چراکه به فرموده امام راحل؛ اگر مسئولان ما خوی اشرافی گری گرفتند باید فاتحه انقلاب را خواند.

وی انتخاب افراد ولایت مدار، ساده زیست و دارای روحیه جهادی و انقلابی برای تصدی مسئولیت های نظام اسلامی و نظارت بر عملکرد آنها را از جمله وظایف آحاد مردم جامعه در برهه های مختلف مطرح کرد و افزود: بر اساس اصل هشتم قانون اساسی که مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است، مردم باید ناظر بر عملکرد مسئولان باشند تا امکان خطای آنان کمتر شود و لازمه این امر انتقاد پذیری و شفافیت درآمدهای مالی مسئولان است.

منیعات ضمن قدردانی از ایده رهبر انقلاب برای حضور دانشجویان انقلاب در پشت تریبون های نماز جمعه و با بیان اینکه تریبون ها نماز جمعه باید هدایت گر جامعه اسلامی به سوی اهداف خود باشند تصریح کرد: ضرورت حضور جوانان و دانشجویان انقلابی یادآوری آرمان های ترسیم شده انقلاب توسط خمینی کبیر است زیرا به هر میزان که از این آرمان ها فاصله بگیریم در حقیقت از مسیر انقلاب عقب افتاده ایم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.