۲۰:۱۷ - سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

در همایش هم اندیشی مهدویت مطرح شد؛

تطبیق شرایط با وقایع ظلم بزرگ در حق امام زمان(عج)است /سفیانی یک قدرت نظامی و تفکر انحرافی ضد مهدویت است

مجالس جشن و شادی و عزاداری های امروزه بیستر از اینکه مهدی باور درست کند مهدی خواه درست می کنند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، حجت الاسلام محمد هادی محمودی کارشناس بنیاد مهدویت در همایش هم اندیشی مهدویت که با حضور کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه مالک اشتر برگزار شده بود با اشاره به ضعیف بودن تفکر مهدویت و امام زمانی در جامعه امروزی گفت: تفکر فمنیست شدید ضد مهدوی در مقابل تفکر ضعیف امام زمانی در کشور تقویت و ایجاد شده است.

وی افزود: از بین دو نوع تفکر فمنیست غربی و اسلامی، فمنیست اسلامی که برگزفته شده فقط از قرآن است زن را در موقعیت فرادستی و مرد را در موقعیت فرودستی قرار می دهد و این تفکر زمینه شکل گیری تفکر ضد مهدویت دجال می شود.

کارشناس بنیاد مهدویت اضافه کرد: عقل و منطق ضعیف و دروغ پردازی های افراد کذاب نیز نتیجه خروج دجال ها می شود و افرادی که دارای تعقل ضعیف و عاطفه زیاد هستند فریب دجال ها را می خورند.

وی با بیان اینکه برای یازی امام زمان(عج) باید مهدی باوری در جامعه ایجاد شود خاطر نشان کرد: متاسفانه مجالس جشن و شادی و عزاداری های امروزه بیستر از اینکه مهدی باور درست کند مهدی خواه درست می کنند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه با اشاره به دو نوع انتظار سازنده و مخرب از دیدگاه شهید مطهری گفت: از ثمرات تلخ انتظار مخرب اشاعه اباحه گری در جامعه است. که افراد جامعه نسبت به یکدیگر بی تفاوت مس شوند و امربه معروف و نهی از منکر ترک و امید در انسانها از بین می رود و کارهای اصلاحی برای ظهور امام زمان تبدیل به کارهای افسادی می رود.

وی پرداختن به شرایط ظاهری بجای تلاش برای مهدی یاوری و زمینه سازی برای ظهور را از عوامل انتظار مخرب دانست.

حجت الاسلام عباسعلی حیدری در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال جانگداز حضرت امام(ره) خاطر نشان کرد: در بررسی مصادیق و شاخصه های انتظار سازنده و مخرب، حضرت امام خمینی(ره) مصداق و نمونه کامل یک منتظر واقعی می باشد.

وی با استناد به آیه شریفه قرآن کریم که می فرماید برای خدا قیام کنید چه یک نفره و چه دونفره، اظهار کرد: امام خمینی رحمة الله علیه گلی بود که به تنهایی بهار را به ارمغان آورد.

mahdaveat 2

حجت الاسلام محمودی در ادامه کمال گرایی انسان را دلیل عقلی وجود امام زمان دانست و اضافه کرد: انسان كمال گرا به دنبال الگويي مي رود كه تمام زمينه هاي كمال را داشته باشد هر انسان عاقلي به دنبال كمال است، اين كه امام زمان (عج) جامعه را عاري از فقير مي كند يك كمال اجتماعی است.

وی همچنین نیاز به حکومت عدل را یکی دیگر از دلایل کمالگرایی انسان مطرح کرد و در پاسخ به علت وجود امام پس از پیامبراکرم(ص) تصریح کرد: هدایتگری خداوند به دوصورت است یا پیامبر می فرستد و یا توسط وصایت است و تفاوتی بين پيامبر و امام نيست، تنها تفاوتشان در اين است كه پيامبر وظيفه تاسيس شريعت را دارد و امام ادامه دهنده و تبليغ كننده آن شریعت است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه با اشاره به وجود كتاب هاي مفيدي که در زمينه مهدويت با بیش از 6000 روايت در دسترس می باشند افزود: با توجه به وجود منابع ارزشمند و گنجينه بسيار بزرگي که بخشي در پاسخ به تفکرات غلط غربي هاست و بخش دیگر ايجابي كه برگرفته از دلايل عقلي و نقلي است بايد تا آن جا كه مي شود از اين گنجينه ها استخراج شود. و تفکر مهدویت ترویج داده شود.

وی در خصوص تولید فيلم با موضوع مهدویت خاطر نشان کرد: علی رغم تولید قریب به سه هزار فیلم در صنعت رسانه کشور اما متاسفانه واقعیت انکار ناپذیر سينماي کشور این است همانگونه که در مباحثی همچون اعتقادی، ارزشی و ترویج باورهای دینی ضعیف است در موضوع مهدویت نیز ضعیف می باشد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به پرداختن صنعت سینمایی هالیوود به تولید آثار سینمایی ضد مهدویت و اسلام هراسی تصریح کرد: در مقابل صنعت رسانه قوی و پیشرفته هالیوود نباید تسلیم شد. و لازم است که صنعت سینمای کشور در تولید آثار هنری با موضوع مهدویت تقویت شود.

حجت الاسلام حیدری بابیان اینکه خود چاه جمكران هيچ سندیت و قداست خاصی ندارد بیان کرد: عريضه نويسي سابقه تاريخي دارد در زمان غيبت صغري افرادي كه حاجتي داشتند به صورت مكتوب مي نوشتند و به دست نواب خاص مي رساندند و آن ها هم به امام زمان(عج) مي دادند و پس از غیبت صغری نیز حاجات خود را مكتوب نوشته و در چاه آب مي انداختند.

حجت الاسلام محمودی علت به آب انداختن عریضه را وجود کلمات خاصی که در عریضه وجود دارد دانست. و خاطر نشان کرد: عریضه نوشتن یک حرکت نمادین برای ارتباط قلبی بیشتر با امام زمان(عج) می باشد و موجب تقویت حالت روحی منتظر می باشد.

کارشناس بنیاد مهدویت با بیان اینکه وجود فرقه های الحاقی هیچ مبنای علمی و دینی ندارد و به سرعت پدید می آید، اضافه کرد: تعقل و تفکر نکردن و بسیار عاطفی و احساسی عمل کردن افراد در پیروی از فرقه ها عامل ضربه خوردن پیروان فرقه ها می باشد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به تفاوت نشانه های آخرالزمانی با نشانه های حتمی و غیر حتمی ظهور اظهار کرد:همه نشانه ها باید یکجا بررسی شود و تنها پنج نشانه خروج سفياني، خروج يماني، صيحه آسماني، خسف بيدا و قتل نفس زكيه از نشانه های حتمی ظهور می باشند که پیش از ظهور باید اتفاق بیفتند بقیه موارد یا نشانه های غیر حتمی ظهور هستند و یا نشانه های آخرالزمانی می باشند.

حجت الاسلام محمودی ارتباط با امام زمان(عج) را اخص از ملاقات دانست و اضافه کرد: علاوه بر اینکه برخی افراد با امام زمان (عج) ارتباط روحی دارند برخی دیگر نیز در خواب با امام زمان ارتباط دارند و برخی دیگر نیز در بیداری ارتباط دارند.

وی در ادامه ارتباط با فرض شناخت، ارتباط در حال آگاهی و در حال ناآگاهی را سه نوع ارتباط با امام زمان (عج) در بیداری عنوان کرد و افزود: از میان انواع ارتباطات تنها ادعای ارتباط با فرض شناخت و عدم غفلت مورد بحث است که از هر کسی پذیرفتنی نیست و نیز آنچه که رد می شود ارتباط امام با مردم عامی و بدون شناخت است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی با بیان اینکه امام زمان امام شناخته شده درمیان مردم نیست زیرا در زمان ظهور خود را معرفی می کند اظهار کرد: در روايات آمده كه امام زمان(عج) در ميان مردم و در كوچه و بازار حضور دارند بنابراین شخصيت امام زمان(عج) غائب است نه شخص امام.

mahdaveat 3

کارشناس بنیاد مهدویت زیاد شدن نور امید در دل منتظران، تذكر براي معاندان و منحرفان، تشخيص مدعيان دروغين مهدویت و آشنایی با ظلم و جورهاي آخرالزمان را چهار فایده دانستن نشانه ها دانست و افزود: دنیای قبل از ظهور دنیای پر از ظلم و جور است و مصادیق این ظلم و جور در نشانه های آخر الزمانی مطرح شده است.

حجت الاسلام حیدری تطبیق علائم و نشانه های ظهور با شرایط امروز منطقه را از جمله آسیب های مهدویت برشمرد و اضافه کرد: تطبیق جزو آسيب هاي مهم و چالشي بحث مهدويت است. بعد از تطبيق توقيت و تعيين وقت ظهور در آخر به انكار منجر مي شود و اين ظلم بزرگي به امام زمان (عج)است.

وی با تاکید به ایجاد آمادگی و تحیور برای ظهور دربین افراد جامعه اضافه کرد: تلاش برای ایجاد ارتباط بین وقایع سیاسی منطقه مستقیما به شرایط زمان ظهور ظلم بزرگ و فاحشی در حق امام زمان(عج) است.

کارشناس بنیاد مهدویت خاطر نشان کرد: برای ظهور چهار شرط لازم است که دو شرط قدرت رهبری بر مردم و وجود قانون و علم حکومت مربوط به خداوند است و دو شرط محیا شدن 313 نفر یار و آمادگی عمومی مردم مربوط به مردم جامعه است.

وی با بیان اینکه تک بعدنگری اصلی ترین ویژگی سفیانی است تصریح کرد: هرچند مصادیق فتنه گری سفیانی در برخی گروه ها دیده می شود اما هر گروهی که تک بعد نگر و سفیانی مسلک باشد سفیانی محسوب نمی شود، گروه داعش یک سفیانی سازی یهودی می باشد.

حجت الاسلام محمودی بابیان اینکه سفیانی تنها یک شخص نیست بلکه یک تفکر خاص انحرافی است که در زمان تجریه سوریه اتفاق می افتد خاطر نشان کرد: داعش را نمی توان با سفیانی تطبیق داد داعش یک عده انسان های بی مغزی هستند که در طول تاریخ وجود داشته است.

وی افزود: در بررسی موضوع سفیانی می توان درک کرد که سفیانی یک فرد اروپایی و یا یک قدرت نظامی است به بیانی دیگر صهیون که منبع و محل فساد در عالم است و آمریکا، انگلیس و خرابکارهای دنیا در دست دارد و نیز احتمال دارد سفیانی یکی از رهبران صهیون و رهبر یک گروه جنگجوی، جنگ طلب بی مغز تک بعد نگر است که حرکت نظامی خود را شروع می کند ولی آن چه مسلم است هنوز این حرکت انجام نشده است.

حجت الاسلام حیدری در پایان گفت: عدد 313 نفر یاران حضرت ناظر به حلقه نزدیک امام زمان می باشد که طبق روایات دارای ویزگی های منحصر به فرد جسمی و شخصیتی می باشند که مصداق آنها کمتر دیده می شوند و عدد 10 هزار نفر یاران حضرت نیز که در برخی دیگر روایات آمده مربوط به حلقه های بزرگتر و دیگر یاران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.