۱۶:۴۴ - دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳

فرماندار شاهین شهر و میمه:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زنده نگه داشتن ارزشها است

جلسه شورای مشورتی ایثار گران شاهین شهر و میمه با حضور فرماندار و اعضای شورا با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناعلرضا بصیری فرماندار شاهین شهر و میمه در جلسه شورای مشورتی ایثارگران شهرستان روزمره گی را آفت و ضعف ادارات و دستگاه ها دانست. و افزود متاسفانه این افت به صورت فراگیردر همه ادارات وجود دارد .

وی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یعنی زنده نگه داشتن ارزشها، زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر و زنده نگه داشتن فروع دین که یک جهاد است، می بایست خود دستگاه‌های مرتبط و فرهنگی علاوه به برنامه ریزی‌های فرهنگی، اهتمام و اعتقاد ویژه نیز داشته باشند.

فرماندار شهرستان در ادامه افزود: می توان با تغییر در سبک و شیوه تبلیغ، شهدا و ایثارگران را به طرز صحیح به جامعه شناساند.

وی تسریح کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از وضعیت خانواده های شهدا و ایثارگران شهرستان را ضروری دانست و گفت:  در دیدارهای مسئولین از خانواده‌های شهدا و ایثارگران این بانک اطلاعاتی  در کمک به برداشتن بار دغدغه و نگرانی و مشکلات از دوش آنان بسیار موثرباشد.

بصیری افزود: درراستای خدمت رسانی صحیح تر به خانواده های ایثارگران لازم است کمیته ای با محوریت اداره ارشاد و مجموعه فرهنگی و هنری و مشارکت آموزش و پرورش و سازمان رفاهی تفریحی، تشکیل و اقداماتی را که می توان به خانواده انجام داد را مورد بررسی قرار دهد.

وی همچنین آموزش و پرورش با توجه به وجود دانش آوزان می تواند بیشترین نقش و کمک را در همه زمینه‌ها به خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

بصیری اقتصاد مقاومتی را یکی از ضروریات مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و افزود: باید همه آحاد جامعه به طور جدی وارد شوند و لازم است در دستور کارمدیران و مسئولین قرار بگیرد.

در ابتدای این جلسه اعضای شورای مشورتی نقطه نظرات خود را مطرح کردند، که بازگو کردن وقایع جنگ و انقلاب، نصب تصاویر شهدا در بلوارهای اصلی منتهی به شهر، معرفی شهدا با استفاده از ابزار و امکانات مختلف،نامگذاری کلاس های درس به نام شهدا، برگزاری محافل و مسابقات خاطره گویی، تهیه ویترین دفاع مقدس با رنگ و بوی ایثار و شهادت در ادارات و مراکز دولتی، تشکیل هیئت های مذهبی ویژه خانواده‌های شهداو ایثارگران،کمک به چاپ کتاب دفاع مقدس، کمک و تقویت گروه های فرهنگی هنری با اجرای تئاتر و نمایش و ساخت و تهیه فیلم های دفاع مقدس از جمله پیشنهادات مطرح شده در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.