۰۸:۰۵ - پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

آبیاری قطره‌ای رایگان در اختیار کشاورزان قرار گیرد

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی شهدای گرگاب گفت: به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی آبیاری قطره‌ای باید به صورت رایگان توسط وزارت جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناحسن کاشانی مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی شهدای گرگاب گفت: بیشترین مشکلاتی که کارگزاران با آن مواجه هستند عدم وجود سرمایه در گردش است.

وی افزود: همچنین وام‌هایی که به کارگزاران اختصاص‌یافته با سود 22 درصد بوده که زیاد است و برای کارگزاران صرفه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی شهدای گرگاب تصریح کرد: در حال حاضر کشاورزانی که برای دریافت کود به مراکز مراجعه می‌کنند باید اطلاعات آنها در سامانه ثبت شود اما با توجه به شرایط فعلی و قدرت جذب پایینی که وجود دارد اجرای این فرایند و استفاده از این سیستم قابل توجیه نیست.

وی افزود: استفاده از این سامانه کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است و اگر از طریق فاکتور و حواله انجام شود بسیاری از مشکلات کشاورزان در خصوص دریافت کود برطرف می‌شود.

این کارگزار نمونه خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان اگر بتواند خود نظارت بر فروش و عرضه محصولات را داشته باشند با توجه به تجربه‌ای که دارند توان نظارت را دارند و می‌توانند خرید را انجام دهند و در اختیار کارگزار قرار دهد تا دست دلالان نیز کوتاه شود.

وی با توجه به خشک‌سالی‌های استان اصفهان تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی را نهادینه کرده چرا انجام کشت غرقابی مصرف آب بالایی دارد و وزارت کشاورزی باید شیوه آبیاری تحت‌فشار را نهادینه کند و به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار دهد تا با کمترین مصرف آب بیشترین بازده را داشته باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.