۰۷:۵۳ - پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲

حجة الاسلام دائی در گفتگو با شاهین نا

نارضایتی مدیر حوزه علمیه اهل البیت شاهین شهر

حوزه علمیه اهل البیت شاهین شهر جزء معدود حوزه هایی است که در آن درس خارج تدریس می شود

مدیر مدرسه علمیه اهل البیت شاهین شهر در گفتگویی با پایگاه خبری شاهین نا؛ به وجود ارتباط صمیمی بین اساتید و مدرسین حوزه علمیه اهل البیت شاهین شهر اشاره کرد و گفت: علی رغم مدیریت حدود سه ساله بنده، حوزه علمیه اهل البیت از سال 77 با تعدادی از جوانان و علاقمندان فعالیت خود را در شاهین شهر شروع کرده است که با حمایت های امام جمعه این تعداد امرزو به حدود 100 نفر رسیده است که اکثر آنان را جوانان تشکیل داده اند.

وی با بیان اینکه طلاب این حوزه در پایه های 1.2.3.4.9 و درس خارج مشغول به تحصیل می باشند خاطرنشان کرد: طلاب این مدرسه پس از فراگیری دروس و کسب آگاهی لازم به مدارس و دبیرستان ها و دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی، آموزشی سطح شهرستان جهت اقامه نماز جماعت و جلسات پرسش و پاسخ اعزام می شوند.

حجت الاسلام محمد علی دائی با بیان اینکه حوزه علمیه اهل البیت شاهین شهر جزء معدود حوزه هایی است که در آن درس خارج تدریس می شود افزود: تنها حوزه هایی که اساتید آنها مورد تایید مرکز مدیریت اصفهان و قم باشند مجوز تدریس درس خارج را اخذ می کنند.

وی در خصوص منابع تامین بودجه هزینه های جاری حوزه بیان کرد: بخش عمده هزینه های جاری مدرسه از طرف مرکز مدیریت اصفهان تامین می شد که این روند ازسال قبل دچار مشکلاتی شده است که پس از این قرار شد در شهرهایی که موقوفه دارند نیمی از هزینه های جاری توسط امام جمعه و از درآمد موقوفات تامین شود البته با حمایت های حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شهر این مدرسه نسبت به گذشته تقویت و رونق خوبی کرده است.

حجت الاسلام دائی در خصوص پژوهش های انجام شده توسط طلاب تصریح کرد: طلاب پایه 3 و 6 موظف به پژوهش هستند که تحقیقات و پژوهش های آنان در واحد پژوهش حوزه جمع آوری و توسط اساتید ارزیابی و سپس به مرکز مدیریت اصفهان منتقل می شود و بعد از آن به طرق مختلف نمایشگاه ها و… در اختیار جامعه قرار میگیرد که در واقع استفاده به شکل مرکزی می باشد

وی در ادامه به هدف اولیه تاسیس حوزه علمیه که شناخت دین و سپس تبلیغ دین می باشد اشاره کرد و نقش و رسالت حوزه های علمیه در فرهنگ سازی جامعه را غیر قابل انکار دانست و خاطرنشان کرد: تحقق این هدف نیازمند همکاری همه نهادها و ارگانها می باشد که متاسفانه عدم همکاری و غفلت مسئولین سبب شده فعالیت های انجام شده توسط حوزه نیز کم رنگ جلوه نماید.

مدیر مدرسه علمیه اهل البیت شاهین شهر با ابراز نارضایتی از عدم همکاری ادارات و نهاد های مرتبط شهری به مشکلاتی عدیده ای که برای نصب تابلو حوزه اشاره کرد و با بیان اینکه این مشکلات هنوز برطرف نشده، از مسئولان و مدیریت شهری پرسید: آیا نصب یک تابلو در شهر برای یک مرکز دینی در جامعه اسلامی باید مشکل باشد؟

وی در خصوص محتوا و پیام تلویزیون شهری نصب شده در سه راه فردوسی اظهار کرد: این تلویزیون به استثناء برخی ایام خاص، برنامه های مفید و جذابی برای ارائه ندارد و حتی برخی اوقات صدای آن موجب آزار و اذیت شهروندان نیز میشود، در حالی که محتوای یک تلویزیون شهری نباید به این شکل باشد.

حجت الاسلام دائی در پایان از مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان خواست که با مدرسه علمیه همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند تا بتوانند در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گامهای بلندتری بردارند.

 

SAM_05811   

همچنین بخوانید:

One Response to “نارضایتی مدیر حوزه علمیه اهل البیت شاهین شهر”

  1. سلام حاج اقادایی همیشه موفق باشی که تومردهدایی گفت:

    سلام حاج اقاهمیشه موفق ومویدباشیدنوکرتان رضاآذرخش

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.