۱۲:۱۶ - پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت انسان توسط شهید دلیل بر زنده بودن شهدا است/ کنگره شهدای روحانی حوزه علمیه برگزار می شود

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر پیشتازی روحانیت شیعه در عرصه عمل و شهادت،گفت: در استان اصفهان قریب به ۶۰۰ نفر از حدود ۳ هزار نفر جمعیت طلبه و روحانیون استان در دوران دفاع مقدس شهید شده اند، این تعداد چشم گیر می باشد و این یکی از افتخارات استان اصفهان به حساب می آید.

به گزارش پایگاه خبری شاهین پرس : آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه شهر شهیدپرور اصفهان گفت: امسال کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان همزمان با روز شهادت امام صادق(ع) در مدرسه علمیه امام صادق(ع) مصادف با ۲۵ شوال و ۹ مرداد برگزار می شود.

وی در ادامه در رابطه با زنده بودن شهدا بیان داشت: ما انسان ها ۳ نوع حیات  نخست، حیات نباتی  دوم  حیات حیوانی و در آخرحیات انسانی داریم،  در حیات نباتی به طور طبیعی رشد می کنیم و در حیات حیوانی به دنبال نیازهای مادی خود می رویم و آن ها را مرتفع می کنیم،

مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: در حیات انسانی حرکت به سوی خدا و حرکت دادن دیگران بسوی خدا قرار دارد که ادله محکم بر این ادعا سوره مبارکه عصر می باشد که بیان شده همه انسان ها در خسران هستند مگر آن دسته ای که ایمان به خدا دارند و عمل صالح انجام می دهند(حرکت بسوی خدا) و دیگران را به سوی حق دعوت می کند و در این راه استقامت می ورزد(حرکت دیگران بسوی خدا).

وی تاکید کرد:  حال شهید، وقتی به شهادت می رسد حیات نباتی و حیوانی خود را از دست می دهد اما حیات انسانی او باقی می ماند و همچنان راه خدا را ادامه می دهد و مردم را نیز به این راه هدایت می کند، فلذا سیدالشهدا پس از این همه سال که از شهادتشان می گذرد مردم را بسوی خدا هدایت می کند.

امام جمعه اصفهان در رابطه با جلساتی که درخصوص شهدا برپا می گردد افزود: علت برپایی این جلسات، بهره گیری بیشتر از حیات انسانی شهداست، تا با غفلت زدایی دل های ما را به سوی خدا سوق دهند لذا شهدا به این جلسات هیچ نیازی ندارند و زنده نگه داشتن یاد شهدا مسبب سعادت خود ما می باشد.

وی در ادامه در بیان خاطره ای از زندگی یکی از شهدای مدافع حرم افزود: این شهید ۲۲ سال داشت و می خواهد به جبهه برود، همسرش به او می گوید اکنون که به جبهه می روی با مادرت صحبت کن، شهید مدافع حرم با مادر و همسر خود برای خداحافظی صحبت می کند و این مادر و همسر دائما گریه می کنند و توان فراق او را ندارند لکن این شهید در پاسخ به این اشک ها می گوید: گریه شما دل من را لرزاند اما دین مرا نمی تواند بلرزاند، انسان زنده یعنی چنین خصلتی را در خود داشته باشد و چنانچه کسی فاقد این خصلت باشد یعنی زندگی حیوانی دارد ولی از حیات انسانی بهره ای نبرده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان  در رابطه با ویژگی برگزاری جلسات بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی بیان کرد: این جلسات باعث می شود مردم متوجه شوند که روحانیت شیعه برخلاف روحانیت دیگر ادیان و مسلک ها (که فقط فتوا می دهند و خود عمل نمی کنند) هر چه را توصیه می کنند اول خود عمل می کنند، لذا یک ششم  جمعیت روحانیت و طلبه در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و این یعنی نسبت به جمعیت طلاب تعداد بسیاری شهید  تقدیم انقلاب نمودند و در هر مسئله ای که روحانیت به مردم توصیه کرده خود پیش قدم بوده است.

وی  در رابطه با شهدای طلبه استان افزود: در استان اصفهان قریب به ۶۰۰ نفر از  حدود ۳ هزار نفر جمعیت طلبه  و روحانیون  استان در دوران دفاع مقدس  شهید شده اند،  این تعداد چشم گیر می باشد و این یکی از افتخارات استان اصفهان به حساب می آید.

حجت الاسلام خطاط، دبیر اجرایی برگزاری کنگره شهدای روحانی و طلبه استان اصفهان در پایان از برگزاری این کنگره در روز شهادت امام صادق(ع)  همراه با احتمال  تشییع پیکر پاک شهیدانی به سمت گلستان شهدا خبر داد.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.