۱۶:۲۲ - پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷

در عاشورای حسینی؛

شاهین شهر غرق در سوگ شهادت امام سوم شیعیان شد/ تصاویر

شاهین شهر در سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) غرق در ماتم بود و عاشقان سالار شهیدان در عاشورای حسینی با ندای «لبیک یا حسین» در خیابان های این شهر به عزاداری پرداختند.

به گزارش شاهین پرس؛ اگر چه محرم ماه دلدادگی و عشق و ارادت عاشقان به خاندان آموزگار هدایتگر مکتب عاشورا است اما اندازه کلاس عاشورا به وسعت تاریخ بشر است. شاگردان مکتب سرخ عاشورا زن و مرد و یا پیر و جوان ندارد همه آنها درس آزادگی، ایثار و فداکاری، عزت و سرافرازی، عشق و ادب و وفاداری و تسلیم شدن در مقابل اراده خداوند را در این مکتب می آموزند.

عاشقان خاندان عصمت و طهارت و سید و سالار شهیدان در شاهین شهر، امروز همزمان با شیعیان سراسر جهان با دل هایی مالامال از غم و ماتم شهادت امام عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشک ماتم ریخته و عزاداری کردند.

در سالروز شهادت امام سوم شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شاهین شهر غرق در ماتم و عزا بود، دسته های عزادار و هیئت های مذهبی در حسینیه ها، تکایاها، خیمه ها و به عزاداری پرداخته و سپس با حرکت در خیابانهای این شهر عشق و ارادات خود نسبت به مولای خود را در معرض نمایش جهانیان قرار دادند. پس از آن و مقارن اذان ظهر شرعی، با اقتدا به پیشوای معصوم خود نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند.

یکی از ویژگی های شاهین شهر وجود اقوام ایرانی ساکن با آیین ها و سنت های مختلف از سراسر کشور در این شهر است که جلوه های زیبای آن در دهه محرم حسینی با برگزاری مراسم های مختلف عزاداری بیش از پیش نمود دارد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.