۲۲:۳۸ - جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

برپایی 32 پایگاه دارای مجوز برای جمع‌آوری زکات فطره در شاهین شهر

مسئول اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌شهر از استقرار و آمادگی 32 پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه شاهین‌شهر برای جمع‌آوری زکات فطریه و وجوهات واجب شرعی مومنین در محل برگزاری نماز عید سعید فطر خبر داد و از شهروندان خواست فطریه و دیگر وجوهات واجب شرعی خود را فقط به پایگاه‌های دارای مجوز واریز کنند.

کاظم محمدی مسئول اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌شهر در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات اظهار کرد: یکی از شئون و اعمال نیک ماه مبارک رمضان کمک به نیازمندان و مستمندان است.

وی افزود: براساس روایات یکی از فلسفه‌های روزه داری درک احوال مساکین، نیازمندان و فقرا است علاوه بر این در احکام مربوط به روزه بیان شده اگر توان روزه‌داری نداشتید به جای آن وعده غذایی به نیازمند بدهید یا شرط قبولی روزه را پرداخت فطریه به نیازمندان گفته شده است.

مسئول اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین شهر ادامه داد: چه مستحباتی که در این ماه وارد شده و چه واجباتی مثل پرداخت کفاره و فطریه، همه دلالت بر توجه اسلام به فقرا و مساکین در رمضان دارد

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین‌شهر در راستای ماموریتی که در حمایت از خانواده‌های نیازمند دارد همه ساله اقدام به جمع آوری زکات فطره و کفارات مومنین روزه دار در عید فطر می کند.

محمدی با اشاره به برگزاری نماز عید فطر شاهین‌شهر در جوار یادمان شهدای گمنام بوستان انقلاب ابراز کرد: با مجوز دبیرخانه شورای زکات استان پایگاه‌های کمیته امداد و بهزیستی در خدمت روزه داران و مردم متدین شاهین شهر می باشند که علاوه بر پایگاه های کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی 20 مرکز نیکوکاری و موسسه خیریه مطابق با سنوات گذشته با مجوز شورای زکات اقدام به جمع آوری کفارات و فطریه در محل دفتر خیریه خود می‌کنند..

وی افزود: با تاکید فراوانی که شورای زکات شهرستان و همچین شورای زکات استان دارند شهروندان گرامی دقت کنند واجبات خود را فقط به خیریه‌هایی که در این روز مجوز جمع‌آوری دارند پرداخت کنند.

مسئول اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین شهر با بیان اینکه طبق فتوای مقام معظم رهبری میزان فطریه هر فرد شصت هزار تومان و کفاره غیر عمد روزی دوازده هزار تومان و کفاره عمد روزی هفتصد و بیست هزار تومان اعلام شده است خاطرنشان کرد: در مجموع 32 پایگاه ثابت و سیار برای جمع آوری زکات فطریه و وجوهات واجب شرعی شهروندان در محل برگزاری نماز عید فطر مستقر می شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر پایگاه هایی که در سطح شهر در روز عید فطر و روز بعد از آن برپا می باشد کمیته امداد طرق مختلف و قابل اعتماد دیگری نیز برای پرداخت فطریه و‌کفارات در دسترس مردم عزیز قرار داده است که می توانند وجوهات واجب شرعی خود را از طریق شماره کارت‌ها و لینک‌هایی که در زیر درج می‌شود یا از طریق کد دستوری زیر به صورت آنلاین پرداخت کنند.

https://sana.emdad.ir/qr/gmejkigcl5a4o48q3wbw  برای کفاره عمد

https://sana.emdad.ir/qr/gmkft04zb7o3a03dctb2   برای کفاره غیر عمد

https://sana.emdad.ir/qr/gm6c8qo9zgst4t7gcqkv  برای فطریه عام

https://sana.emdad.ir/qr/gmip77w0gkqt7yu4ydgb  برای فطریه سادات

و کد دستوری #۵*۰۳۱۱۸*۸۸۷۷*

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.