۱۰:۱۴ - سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

سرمایه گذاری دشمن بر روی مداحان منحرف و سودجو/ تلاش تکفیری ها برای بدعت گذار نشان دادن تشیع

کارشناس ارشد ادیان، با پرده برداری از جنگ تکفیری ها در سه حوزه نظامی، امنیتی و اعتقادی، جنگ اعتقادی برای بدعت گذار و خرافه گرا نشان دادن، تشیع را مهمترین تهدید دشمن دانست و گفت: دشمن بر روی تخریب فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی ‏از طریق مداحان سودجو و منحرف سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام دکتر عبدالله علی بخشی، در همایش آسیب شناسی تشکل های مذهبی، با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله درباره هجمه بی سابقه امروز دشمنان علیه تشیع، اظهار کرد: در طول تاریخ هیچگاه به اندازه امروز فرصت برای معرفی شیعه به عنوان مذهب کامل و جامع دارای قدرت وجود نداشته است بنابراین باید مراقب باشیم این فرصت را از دست ندهیم.

کارشناس ارشد ادیان و مذاهب، با بیان اینکه به اعتقاد همه تحلیلگران سیاسی و نظامی قدرت امروز ایران محدود به مرزهای جغرافیایی خود نیست، ابراز کرد: نهضت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی به مردم هویت بخشید و آنها را زنده کرد و امروز به واسطه قدرت و ایستادگی جمهوری اسلامی ابهت بزرگترین ارتش دنیا فرو ریخته است.

وی وقوع انقلاب اسلامی ایران را عامل مهم قوت گرفتن تشیع و افزایش جمعیت شیعیان در جهان دانست و بیان کرد: بر اساس گزارش و آمار مراکز اطلاعاتی جهانی در سال 1358 هجری شمسی جمعیت کل شیعیان جهان معادل 70 میلیون نفر بوده است که بخش اعظم آنها در ایران، تعدادی در عراق و هندوستان و تعدادی بسیار کمی در لبنان بوده اند، اما امروز گستره و پراکندگی شیعیان افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

*پیش بینی های مرکز آینده پژوهی پیو از تبدیل شدن دین اسلام به عنوان دین نخست جهان 

حجت الاسلام بخشی، با اشاره به اقتدار رزمندگان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی جانانه آنان در میدان نبرد، تصریح کرد: دشمن بعثی برای عقده گشایی و جبران شکست های خود در خط مقدم جبهه، به مردم بی گناه کوچه و خیابان حمله ور می شد و بمب ها و موشک را بر سر شهرهای ایران می ریخت، اما امروز بحمدلله خداوند عزت و قدرتی به کشور داده که قدرت اول نظامی در منطقه محسوب می شود.

کارشناس ادیان و مذاهب، با بیان اینکه امروز دشمنان جمهوری اسلامی از عرض اندام نظامی برای مقابله با ایران مأیوس شده اند، افزود: نقشه امروز استکبار علیه نظام اسلامی روی آوردن به حربه تخریب اعتقادات مردم است، اما جمهوری اسلامی همواره نشان داده که تهدید را به فرصت تبدیل می کند در واقع اگر تحریم ها نبودند، نمی توانستیم در بسیاری از حوزه ها به خودکفایی برسیم.

وی اسلام را دومین دین جهان بعد از مسیحیت به لحاظ جمعیت دانست و اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های مرکز آینده پژوهی پیو، در سال 2080 میلادی با تغییر ترکیب جمعیتی بسیاری از کشورها، دین اسلام با بیش از دو میلیارد و 200 میلیون نفر به پر جمعیت ترین و دین نخست جهان تبدیل خواهد شد و امروز با گسترش موج اسلام گرایی دشمنان از هم اکنون در تکاپو برای مقابله با این رخداد هستند.

*تمام گروه ها و جریان های افراطی شیعه و سنی برای اسلام هراسی و اسلام گریزی هستند

حجت الاسلام بخشی، از تغییر شیوه های تبلیغی برای مهار اسلام سخن گفت و ابراز کرد: دشمن برای مهار و به انحراف کشاندن اسلام در میان اهل سنت جریان های تکفیری مانند داعش و جبهه النصره را پدید آورد و در بین شیعیان نیز گروه های افراطی نظیر جریان شیرازی ها، انجمن حجتیه و جریان یمانی را ایجاد کرد.

کارشناس ادیان و مذاهب، با بیان اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود با رسانه های خود از مداحان، سخنرانان و هیئات مذهبی افراطی حمایت و آنها را ترویج می دهد، افزود: تمام گروه های افراطی شیعه و سنی به منظور اسلام هراسی و اسلام گریزی از سوی دشمنان اسلام پدید آمده اند و تقویت می شوند.

وی از نقشه گروه های تکفیری در سه حوزه نظامی و امنیتی و اعتقادی برای مقابله با تشیع پرده برداشت و تصریح کرد: اگر چه جریان تکفیری در حوزه های نظامی و امنیتی با شکست روبرو شدند اما در بخش اعتقادی به موفقیت هایی دست یافته است.

حجت الاسلام بخشی، اولین هدف اعتقادی تکفیری ها را معرفی شیعه به عنوان مذهب خرافه گرا و بدعت گذار دانست و ابراز کرد: دومین هدف اعتقادی آن ها این است که با سوء استفاده از شعائر دینی به ویژه مراسم و آیین های عاشورایی، آنچه را که مایه بقای شیعه بوده است را به عامل نابودی شیعه تبدیل کنند.

کارشناس ادیان و مذاهب، از بسیج اهل سنت برای جنگ با شیعه به عنوان سومین هدف اعتقادی تکفیری ها نام برد و بیان کرد: دشمن بر روی تخریب فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی تمرکز کرده است و در این مسیر به دنبال مداحان و سخنرانان سودجو و منفعت طلب می گردد تا مسائل انحرافی را وارد مذهب تشیع کنند که باید در این زمینه بسیار هوشیار عمل کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر، با توصیه به مراقبت بیشتر برای جلوگیری از افراطی گری در مجالس اهل بیت(ع) به ویژه ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع)، خاطرنشان کزد: گروه های وهابی تکفیری برای تخریب واقعه عاشورا و مذهب شیعه مراسم های عزاداری شیعیان را انحرافی و با برجسته سازی غلوهای سخنرانان و مداحان در واقعه عاشورا شیعه را کافر معرفی می کند و همچنین برخی سبک های مبتذل مداحان در عزاداری ها و اهانت افراطیون به مقدسات اهل سنت را به عنوان عقاید شیعه برجسته و مراکز نشر فرهنگ عاشورا را تخریب می کند.

*مجالس اهل بیت(ع) به ویژه عزاداری امام حسین(ع) مهمترین ابزار تبلیغی جبهه حق است

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان، نیز در این همایش با بیان اینکه حلول ماه محرم الحرام سال جاری مصادف با آغاز سال 1420 هجری قمری است، اظهار کرد: همانگونه که آغاز سال شمسی با شروع فصل بهار و تبسم طبیعت و جاری شدن روح حیات در طبیعت همراه است، آغاز سال قمری نیز با نسیم روحبخش نوای حضرت سیدالشهداء در عالم ملکوت به جریان افتاده و دل های زنگار زده و چشم جوشان خالص برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به جریان می افتد.

حجت الاسلام رحمت الله اروجی، افزود: امروز در موقعیت خطیر تاریخی از تاریخ بشریت قرار داریم، جبهه حق برگرفته از فرهنگ اصیل و ناب محمدی و پیروان 14 مکتب نورانی در هیچ دوره ای از تاریخ بشر به اندازه امروز در اوج ظفر و پیروزی نبوده است با این حال در برابر هجمه های مختلف دشمنان نیز قرار داریم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، در بیانات اخیر خود فرمودند که دشمن در پنج عرصه سیاسی، امنیتی، نظامی، تبلیغی و فرهنگی بر علیه جمهوری اسلامی جنگ نابرابری را آغاز کرد که در همه آنها شکست خورد و اخیرا جنگ نابرابر اقتصادی را آغاز کرده است که پایمردی و استقامت، شرط پیروزی در این نبرد سهمگین است.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان، اضافه کرد: شرایط به گونه ای است که در جنگ تبلیغی رسانه ای متعدد دشمن باید رسانه ای را انتخاب کنیم که دارای گستردگی، سرعت، و قدرت نفوذ بیشتری باشد.

وی مجالس اهل بیت(ع) را مهمترین ابزار تبلیغی جبهه حق دانست و تاکید کرد: دشمن این ابزار مهم و قدرتمند را شناسایی کرده و امروز در تلاش برای مهار و ناکارآمد جلوه دادن مجالس اهل بیت(ع) است باید از اصول و ارزشهای دینی مراقبت کنیم تا خدای ناکرده در زمین دشمن بازی نخوریم.

*ملت ایران قیام، استقامت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی را از مکتب امام حسین(ع) آموخته اند

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم و تسلیت فرارسیدن ایام محرم الحرام و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ابراز کرد: شهروندان شاهین شهر از اقوام مختلف ایرانی هستند که در این شهر با خرده فرهنگ های خود در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند و در ایام و مناسبتهای ملی و مذهیی با اداب و رسوم خود آن را گامی می دارند و اوج نمایش آن در دهه اول محرم الحرام به ویزه شب تاسوعا و روز عاشورا نمود دارد.

علیرضا بصیری، اضافه کرد: ملت ایران قیام، استقامت و  پشتیبانی خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی را از مکتب امام حسین(ع) و قیام عاشورا آموخته و بهترین فرزندان خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کردند تا جمهوری اسلامی پناهگاه مستضعفان جهان باشد.

وی با اشاره به برخی از آسیب هایی که وارد مراسم عزاداری امام حسین(ع) شده اند، خاطرنشان کرد: بسیاری از دشمنان اسلام برای ضربه زدن به ارزشهای دینی و اعتقادی ملت ایران برخی از خرافات و بدعت ها را وارد مجالس عزاداری امام حسین(ع)کرده اند که لازم است با مراقبت از اصول و ارزشهای دینی از این خرافات و بدعت ها دوری کنیم.

همایش آسیب شناسی تشکل های دینی در آستانه فرارسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) با حضور فرماندار شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، جمعی از مسئولان و ائمه جمعه و جماعات و مسئولان هیئات مذهبی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری شاهین شهر و میمه برگزار شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.