۱۷:۰۵ - جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴

امام جمعه شاهین شهر:

عامل اصلی اسلام هراسی در دنیا آمریکا است/ اعدام شیخ نمر خیزش جهان اسلام را در پی خواهد داشت

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر گفت: حاد ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان کوبنده تر از سال های گذشته فریاد «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» سر خواهند داد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان را یکی از آفت‌های امروز جامعه دانست و گفت: افزایش آمار طلاق بسیار نگران‌کننده‌ است. مسئولین امر باید نسبت به این موضع حساسیت بیشتری نشان دهند و موانع و مشکلات جوانان در ازدواج را رفع کنند. 

وی در ادامه با مرور تقویم هفته پیش رو، به هفته پدافند غیر عامل اشاره کرد و افزود: در روایات متعدد بیان شده که جوانان خود را در برابر آسیب و گزند دشمنان بیمه کنید قبل از انکه دشمن به سراغ جوانان شما بیاید.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص مراقبت از نفوذ دشمن در همه عرصه ها تصریح کرد: پدافند غیرعامل یک مانع طبیعی و غیرطبیعی در مقابل نفوذ استکبار به داخل کشور است.

وی با اشاره به سالروز شهادت دانش‌آموز بسیجی شهید حسین فهمیده در هشتم آبان سال 59 که به نام روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان نامگذاری شده خاطرنشان کرد: یکی از نهادهایی که جوانان و نوجوانان را به‌خوبی بیمه می‌کند بسیج دانش آموزی و شرکت در فعالیت‌های بسیج می باشد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر در ادامه با اشاره به سالروز هتک حرمت بهبارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) و شهادت اولین شهید محراب آیت‌الله قاضی امام‌جمعه تبریز به دست منافقین کوردل در سال 1358 اظهار کرد: شهادت در راه خدا مهمترین اصل برای احیاء و زنده نگه‌داشتن دین اسلام است.

وی به 13 آبان روز دانش‌آموز روز ملی مبارز با استکبار و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 اشاره و ضمن دعوت مردم شاهین شهر به شرکت در راهپیمایی 13 آبان تصریح کرد: همه آحاد ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان کوبنده تر از سال های گذشته فریاد «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» سر خواهند داد چرا که آمریکا مصداق بارز استکبار جهانی، دشمن بشریت و عامل اصلی اسلام هراسی در دنیا است.

حجت الاسلام ملکیان خاطرنشان کرد: راهپیمایی 13 آبان امسال پیامی به دشمنان بویژه استکبار جهانی دارد و آن این است که؛ چنانچه آمریکا و ظرف های غربی به تعهدات خود در قبال توافق برجام عمل نکند ما نیز به تعهدات خود عمل نخواهیم کرد و جهت پیشرفت صنایع هسته ای با شتاب بیشتری نسبت به گذشته حرکت خواهیم کرد.

وی در ادامه به رویدادهای منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: ائتلاف روسیه، ایران و سوریه موجب بازگشت امنیت به کشور سوریه شده تا جایی که بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور با اطمینان خاطر توانست پس از 5 سال پا را فراتر از مرزهای کشورش گذاشته و به ملاقات پوتین رئیس‌جمهور روسیه برود.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر با بیان اینکه استکبار جهانی متقاعد شده که دولت سوریه غیرقابل تغییر است. افزود: مستشاران و تروریست‌های تربیت‌شده غرب برای تغییر نظام حاکم در سوریه نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند، بلکه این مردم کشور سوریه هستند که برای آینده سیاسی و اقتصادی کشور خود تصمیم‌ می گیرند.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به حکم اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان اظهار کرد: عربستان فرو رفته در باتلاق‌ یمن با اعدام شیخ نمر، منجر به خیزش جهان اسلام برای نابودی سریعتر خود خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت عربستان در تلاش برای بازسازی چهره خود از ناکامی های متعدد در منطقه است. تصریح کرد: پس‌لرزه‌های انتفاضه سوم در کرانه باختری بار دیگر اسرائیلی‌های کودک‌کش را به وحشت انداخته است.

حجت الاسلام ملکیان در پایان حادثه اخیر زلزله کشورهای افغانستان و پاکستان را که موجب جان باختن صدها نفر شد به ملت و دولت این دو کشور همسایه جمهوری اسلامی تسلیت گفت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.