۱۳:۳۱ - چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶

استاد دانشگاه مطرح کرد؛

ضعف نگاه انقلابی در میان نمایندگان مجلس/ برخی سیاسیون ما خودشان را انسان های درجه دو می دانند

کریمی با اشاره به ضعف تفکر و نگاه انقلابی در میان نمایندگان مجلس، گفت: نگاه انقلابی در برابر دشمنان همان «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» است، ‏متأسفانه برخی سیاسیون ما خودشان را به عنوان انسان های درجه دو پذیرفته اند.

به گزارش شاهین پرس، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی درخصوص اقدام اخیر برخی نمایندگان مجلس در گرفتن عکس و سلفی تحقیر با خانم فدریکا موگرینی گفت: متأسفانه بسیاری از نمایندگان مجلس ما تفکر انقلابی ندارند و همه آن عده ای هم که تفکر انقلابی دارند حاضر نیستند در موضوعات مهم کشور موضع بگیرند و هزینه بدهند، تنها عده معدودی برای آرمان ها و اهداف انقلاب سینه سپر می کنند.

غلامعلی کریمی افزود: نگاه انقلابی در برابر دشمنان همان «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» است که اگر این آیه قرآن در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گیرد بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد، ملاقات با خانم موگرینی که به نوعی مادر تحریم ها علیه ایران است نباید از یک موضع نگاه بالا به پایین باشد، اگر اتحادیه اروپا بخواهد از بالا به ما نگاه کند قطعاً این دیدار و گفتگو ثمری برای ملت ایران نخواهد داشت.

وی اقدام برخی نمایندگان در اصرار بر گرفتن عکس سلفی با بیگانه ای که در موضع دشمنی با ملت ایران قرار دارد را اقدامی بسیار زشت و زننده ارزیابی کرد و ادامه داد: افکار و عقاید برخی از نمایندگان مجلس با نگاه به بیرون گره زده شده و راه حل مشکلات کشور را در داخل جستجو نمی کنند و همین امر سبب می شود تا حرکات ذلیلانه از این دست را در برابر کفار انجام دهند.

برخی سیاسیون ما خودشان را به عنوان انسان های درجه دو پذیرفته اند

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: تفکر انقلابی با تکیه بر توانایی های داخلی و نگاه عزتمندانه در مذاکره با کفار گره زده شده  و باید اینچنین باشد، حتی صرف دعوت از خانم موگرینی با سوابقی که دارد برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری هم زیر سؤال است، دعوت از رؤسای کشورها برای مراسم تحلیف طبیعی است و نشان از نفوذ بین المللی کشور ما دارد، اما دعوت موگرینی خیلی توجیهی ندارد.

کریمی با اشاره به لزوم بازخوانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نشست سران غیرمتعهدها، اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند جان انسان ها در آمریکا و اروپا بیشتر از جان انسان ها در آسیا و آفریقا قیمت گذاری می شود، متأسفانه این نگاه را عده زیادی از سیاسیون ما پذیرفته اند و نگاهشان به غربی ها نگاه به انسان های درجه یک است و خودشان را هم به عنوان انسان های درجه دو پذیرفته اند.

رسانه ها زشتی عملکرد سیاسیون را بیان کنند

وی با تأکید بر لزوم موضع گیری در برابر اقدام تحقیرآمیز و زشت برخی نماینگان مجلس، تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه 206 نهج البلاغه می فرمایند باید زشتی های عمل افراد را بیان کنیم و در مقابل توهین و تحقیر افراد به آن ها فحش ندهیم، ما هم در نقد عملکرد منفعلانه و غیر عزتمندانه و نگاه حقیرانه این نمایندگان مجلس نسبت به خود و ملت ایران باید زشتی های عمل آن ها را بیان کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به لزوم ورود جدی رسانه ها در این موضوع و نقش مهم آن ها، ابراز کرد: رسانه ها این قضیه را از بعد فرهنگی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و زشتی های عمل این نمایندگان را بدون پرداختن به افراد خاطی بیان کنند و موارد نقص فرهنگی را برجسته کنند تا حقیقت زشتی تفکر و جریانی که منجر به این اعمال می شود برای مردم آشکار شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.