۱۶:۱۰ - سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر:

رسیدگی به ۶۰ پرونده قطع درختان در سه ماهه نخست سال جاری/حبس و جزای نقدی در انتظار افرادی که درختان را قطع می کنند

فدایی کمیسیون ماده ۷ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز یک قانون بازدارنده دانست و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری به ۶۰ پرونده قطع درختان غیرمجاز رسیدگی شده است.

به گزارش شاهین پرس، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر ماده هفت قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها را بازدارنده دانست و گفت: این لایحه قانونی برای حفظ و گسترش فضاي سبز و جلوگيري از قطع بي رويه درختان و يا نابودكردن آنها به هر طريق در معابر، ميادين، بزرگراه ها، پارك ها، بوستان‌ها،باغات در محدوده و حريم شهرها که بدون اجازه شهرداري و رعايت ضوابط مربوطه ممنوع است، تصویب شده است.

حمیدرضا فدایی با تاکید بر تقویت لایحه این کمیسیون و تسهیل در روند پیگیری فعالیت های آن تصریح کرد: با توجه به زمانبر بودن سیسم کاغذی برای افزایش بهره‌وری و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی بر پرونده های مذکور طراحی نرم افزار در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رسیدگی به 60 پرونده قطع اشجار در سه ماهه نخست سال جاری

وی علت اصلی آسیب رساندن برخی از شهروندان به فضای سبز را ناآگاهی از قانون حفظ و گسترش فضای سبز دانست و خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری قریب به 60 پرونده آسیب به درختان، در سازمان پارکها مورد بررسی قرار گرفته است که علت عمده این آسیب ها ناشی از حوادث رانندگی و برخورد خودروها با فضای سبز، افزایش ساخت و سازها و قرار گرفتن درختان در ابنیه ساختمان های جدید و همچنین قطع درخت تحت تاثیر اشراف نداشتن مردم به قانون بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز به ماده ۴۵ آیین نامه مالی شهرداری ها اشاره کرد و افزود: براساس این ماده قانونی درختانی که در معابر حتی توسط شهروندان کاشته و نگهداری شوند متعلق به شهرداری است و تحت هیچ شرایطی بدون کسب اجازه از کمیسون ماده هفت امکان قطع یا جابجایی آنها وجود ندارد این قاعده حتی برای پروژه های عمرانی شهرداری نیز جاری بوده و درختاتی که در مسیر این پروزه ها قرار می گیرند بدون اخذ مصوبه این کمیسون قطع یا جابجا نمی شوند.

شش ماه حبس و دو برابر جریمه در انتظار عامل قطع اشجار

وی اضافه کرد: موضوع اخذ مصوبه کمیسیون ماده هفت برای قطع یا جابجایی درخت حتی برای درختانی که داخل منازل توسط شهروندان کاشته و نگهداری شوند نیز جاری است که بدون اجازه این کمیسیون هیچ شهروندی اجازه قطع آنها را ندارند.

فدایی در پایان تاکید کرد: قطع درختان تنها با اجازه کمیسیون جلوگیری از قطع غیر مجاز درختان (ماده ۷) امکان پذیر است و بر اساس تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر، پس از تعیین خسارت و عمد یا غیر عمد بودن آن و همچنین سن و نوع درخت، میزان خسارت تعیین و اعلام می شود و چنانچه شخصی بصورت عمدی به درخت آسیبی وارد کند دو برابر تعرفه جریمه و حتی بر اساس قوانین موجود تا شش ماه حبس نیز برای چنین مواردی در نظر گرفته شده است.

با حضور مدیر عامل سازمان، معاون اداری مالی، مدیرمالی، مسئول نظارت و بازرسی سازمان(دبیر کمیسیون ماده۷) و همچنین مسئول امورحقوقی سازمان پارکهاو فضای سبز شهرداری شاهین شهر، نشست بررسی و پیگیری پرونده های قطع غیر مجاز درختان فضای سبز شهری برگزار شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.