۱۳:۱۱ - چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

در سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر انجام می شود؛

گندزدایی پساب فاضلاب، با شاخص عملکرد صد درصدی در شاهین شهر

فدایی گفت: براساس پایش مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان، سازمان پارکها و فضای سبز شاهین شهر توانسته پساب فاضلاب را به صورت اصولی گندزدایی و در فضای سبز شهری استفاده کند.

به گزارش شاهین پرس، مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر در جلسه بررسی طرح پایش پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر با بیان اینکه بررسی طرح طی ۱۶ ماه و توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان بعنوان مشاور سازمان صورت گرفته، اظهار کرد: توسعه و نگهداری فضای سبز در سازمان پارکها به صورت کار علمی و تحقیقاتی است و طرح پایش پساب مذکور به منظور بررسی اثرات زیست محیطی و همچنین ارائه راهکارهای مدیریتی آن انجام شده است.

حمیدرضا فدایی ادامه داد: بعد از تصفیه اولیه و ثانویه پساب فاضلاب، گند زدایی آن صورت می گیرد که در این پایش تمام موارد مربوط به خصوصیات شیمیایی، فلزات سنگین و شاخص های آلودگی در پساب و آب چاهها مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر افزود: پایش ۹ عنصر سنگین در هشت حلقه چاه آب، طی چهار فصل توسط متخصصین مرکز تحقیقات آب و خاک اصفهان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پساب فاضلاب شاهین شهر با روش گندزدایی فعلی بالای ۷۰ درصد عملکرد داشته است، خاطرنشان کرد: فرایند کلرزنی در کنترل بار میکروبی موفق بوده و در برررسی شاخص های میکروبی در پساب های مورد بررسی، بار میکروبی آن زیر حد مجاز اعلام شده و همچنین شاخص های آلودگی در پساب های مختلف طی ۱۶ ماه بررسی در مقایسه با استاندار ملی ایران محدودیتی نداشته است.

فدایی اضافه کرد: غلظت عناصر سنگین در کلیه پساب ها در مقایسه با استاندار های بین المللی و استانداردهای ملی ایران کمتر بوده و محدودیتی نداشته است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر خاطرنشان کرد: مد نظر داشتن نتایج طرح مذکور راهکارهای مدیریتی برای آبیاری و در فاز تکمیلی مطالعات و بررسی ها، راهکارهای اساسی برای تغذیه گیاهان ارائه خواهد کرد و به این ترتیب می توان علی رغم تمام محدودیت ها امیدوار بود که فضای سبز بهتری برای شهر شاهین شهر ایجاد شود.

جلسه بررسی طرح پایش پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر و آب چاه های مورد استفاده در اراضی فضای سبز شاهین شهر صبح امروز با حضور مدیرعامل سازمان، رییس و اعضای هیئت مدیره، مدیران و کارشناسان سازمان پارکها و همچنین مشاور طرح واحد تحقیقات آب و خاک مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان اصفهان در محل سازمان پارکها برگزار شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.