۱۶:۰۰ - جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

امام جمعه شهر وزوان:

برگزاری انتخابات سالم و پرشور مستلزم تبلیغات سالم و آرامش جامعه است/ پایبندی به قانون انتظار مردم از کاندیداها است

حجت الاسلام زمانی گفت: کاندیداهای انتخابات باید در تیلیغات خود از وعده های دروغ، عوام فریبی، سیاه نمایی و تخریب رقبای انتخاباتی که موجب زیر سوال رفتن نظام جمهوری اسلامی شود و مردم را بر سر دو راهی قرار دهد برهیز کنند و این تبلیغات سالم است که موجب برگزاری انتخابات سالم می شود.

به گزارش شاهین پرس، امام جمعه شهر وزوان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم و سرتوشت ساز به پایبندی همه افراد به قانون و احترام به تصمیم شورای نگهبان تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون همه افراد واجد شرایط هستند اما برخی بیشتر و عده ای کمتر دارای شرایط هستند اما آنچه مهم است به فرموده امام راحل(ره) پایبندی همه افراد به قانون اساسی کشور و نظر شورای نگهبان است.

حجت الاسلام یدالله زمانی به دو نکته مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب انتخابات سالم و پرشور اشاره کرد و افزود: سلامت انتخابات به انتخاب و نظارت بی طرفانه هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات مربوط می شود و دست اندرکاران برگزاری انتخابات وظیفه دارند تا زمینه رقابت سالم و بیان برنامه ها را برای نامزدهای انتخابات فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مردم از کاندیداهای انتخابات انتظار دارند که پایبند قانون باشند، به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد که در تیلیغات خود از وعده های دروغ، عوام فریبی، سیاه نمایی و تخریب رقبای انتخاباتی که موجب زیر سوال رفتن نظام جمهوری اسلامی شود و مردم را بر سر دو راهی قرار دهد برهیز کنند و این تبلیغات سالم است که موجب برگزاری انتخابات سالم می شود.

خطیب نماز جمعه شهر وزوان رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از اسراف و قانون گریزی را شرط موفقیت بیان کرد و افزود: کسی که با وعده های دروغ و عوام فریبی به پست یا منسبی راه پیدا کند طبق آیه قران شکست خورده و مدیون مردم است.

وی آرامش جامعه را شرط برگزاری انتخابات پرشور بیان کرد و ادامه داد: مهمترین مسئله در برگزاری انتخابات سالم آرامش کشور است تا مردم بتوانند در فضایی آرام حضوری پرشور داشته باشند.

حجت الاسلام زمانی تعصبات قومی و قبیله ای را آفت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر و روستاها باید براساس فکر، تصمیم و انتخاب اهالی آن شهر و روستا باشد و برگزیدگان باید کسانی باشند که توانایی دفاع از حقوق مردم، داشته و آگاه به وظایف قانونی و مهم شورا بوده و بتواند کاری انجام دهد.

وی در ادامه هشدار داد که برخی افراد با سو استفاده از فضای انتخابات با حمایت رسانه های بیگانه و کانال های وابسته به استکبار جهانی سهم خواهی از انقلاب کرده و پیشگویی می کنند که همه باید بشدت مراقب باشیم .

امام جمعه شهر وزوان به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس اشاره کرد و افزود: شکست ابرقدرت آن زمان در طبس رسوایی بزرگی بود و همه بویژه مسئولان سیاست خارجی کشورمان باید آگاه باشند که دشمن دست از دشمنی برنخواهد داشت و گرچه امروز جرأت حمله مستقیم به کشورمان را ندارند ولی با استفاده از عناصر خود فروخته و نفوذ آنها به بدنه نظام حمله نرم و غیر مستقیم انجام می دهند که باید مراقب بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.