شاهین پرس

برگزاری انتخابات سالم و پرشور مستلزم تبلیغات سالم و آرامش جامعه است/ پایبندی به قانون انتظار مردم از کاندیداها است

کدخبر: 73687
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ساعت ۴:۰۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس، امام جمعه شهر وزوان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم و سرتوشت ساز به پایبندی همه افراد به قانون و احترام به تصمیم شورای نگهبان تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون همه افراد واجد شرایط هستند اما برخی بیشتر و عده ای کمتر دارای شرایط هستند اما آنچه مهم است به فرموده امام راحل(ره) پایبندی همه افراد به قانون اساسی کشور و نظر شورای نگهبان است.

حجت الاسلام یدالله زمانی به دو نکته مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب انتخابات سالم و پرشور اشاره کرد و افزود: سلامت انتخابات به انتخاب و نظارت بی طرفانه هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات مربوط می شود و دست اندرکاران برگزاری انتخابات وظیفه دارند تا زمینه رقابت سالم و بیان برنامه ها را برای نامزدهای انتخابات فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مردم از کاندیداهای انتخابات انتظار دارند که پایبند قانون باشند، به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد که در تیلیغات خود از وعده های دروغ، عوام فریبی، سیاه نمایی و تخریب رقبای انتخاباتی که موجب زیر سوال رفتن نظام جمهوری اسلامی شود و مردم را بر سر دو راهی قرار دهد برهیز کنند و این تبلیغات سالم است که موجب برگزاری انتخابات سالم می شود.

خطیب نماز جمعه شهر وزوان رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از اسراف و قانون گریزی را شرط موفقیت بیان کرد و افزود: کسی که با وعده های دروغ و عوام فریبی به پست یا منسبی راه پیدا کند طبق آیه قران شکست خورده و مدیون مردم است.

وی آرامش جامعه را شرط برگزاری انتخابات پرشور بیان کرد و ادامه داد: مهمترین مسئله در برگزاری انتخابات سالم آرامش کشور است تا مردم بتوانند در فضایی آرام حضوری پرشور داشته باشند.

حجت الاسلام زمانی تعصبات قومی و قبیله ای را آفت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر و روستاها باید براساس فکر، تصمیم و انتخاب اهالی آن شهر و روستا باشد و برگزیدگان باید کسانی باشند که توانایی دفاع از حقوق مردم، داشته و آگاه به وظایف قانونی و مهم شورا بوده و بتواند کاری انجام دهد.

وی در ادامه هشدار داد که برخی افراد با سو استفاده از فضای انتخابات با حمایت رسانه های بیگانه و کانال های وابسته به استکبار جهانی سهم خواهی از انقلاب کرده و پیشگویی می کنند که همه باید بشدت مراقب باشیم .

امام جمعه شهر وزوان به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس اشاره کرد و افزود: شکست ابرقدرت آن زمان در طبس رسوایی بزرگی بود و همه بویژه مسئولان سیاست خارجی کشورمان باید آگاه باشند که دشمن دست از دشمنی برنخواهد داشت و گرچه امروز جرأت حمله مستقیم به کشورمان را ندارند ولی با استفاده از عناصر خود فروخته و نفوذ آنها به بدنه نظام حمله نرم و غیر مستقیم انجام می دهند که باید مراقب بود.

انتهای پیام/