۱۵:۲۸ - دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵

فرزند شهید تندگویان:

وجود 370 فرزند شهید کارتن‌خواب درد است

محمدمهدی تندگویان گفت: 370 فرزند شهید کارتن‌خواب سراغ دارم و هنوز فرزندان شهدای بسیاری هستند که در فقر به سر می‌برند.

به گزارش شاهین پرس، محمدمهدی تندگویان پیش از ظهر امروز در هشتمین یادواره شهید تندگویان و شهدای صنعت نفت با اشاره به رشادت‌های این شهید اظهار کرد: باید راه شهدا را در زندگی خودمان تکرار کنیم، آن‌ها یک قافله تمام شدنی نیستند.

وی افزود: شهید تندگویان متولد سال 1329 بود که در سن 30 سالگی وزیر شد و در قبل و بعد از انقلاب جوان‌ترین وزیر کشور محسوب می‌شود.

فرزند شهید تندگویان با بیان خاطراتی از پدرش تصریح کرد: امثال شهید تندگویان تکرار شدنی هستند و باید این شهدا را بشناسیم؛ او فقط 40 روز وزیر نفت بود اما به مسؤولان می‌گفت که گزارش‌ها کافی نیستند و همیشه باید مدیون مردم باشند.

وی خاطر نشان کرد: باید از اینکه به دنبال پست و مقام رفتیم، خجالت بکشیم چرا که هنوز فرزندان شهدایی هستند که در فقر به سر می‌برند.

تندگویان بیان کرد: شهید تندگویان 11 سال در یک سلول به تنهایی شکنجه شد و او اولین آزاده تنها بود؛ در حال حاضر اگر ما را در یک اتاق با تمام امکانات جای دهند و بگویند که 5 روز در این اتاق بمان، نمی‌توانیم، اما شهید تندگویان 11 سال تنها در یک سلول بود که در هر سال خبردار می‌شدیم که کلیه‌ها و اعضای دیگرش را از دست داده است و در طول آن روزها پاره پاره شهید تندگویان را تحویل می‌گرفتیم.

وی اضافه کرد: من عضو کوچکی از این خانواده هستند و ای کاش فرد دیگری از فرزندان شهدای صنعت نفت اینجا بود و تنها نام شهید تندگویان برده نمی‌شد تا سبب فراموشی دیگر شهدای صنعت نفت شود.

فرزند شهید تندگویان با بیان اینکه صنعت نفت پرافتخار است، خاطرنشان کرد: شهید تندگویان مانند دیگر افراد این صنعت در کنار کارمندان و کارگران حضور می‌یافت.

وی با بیان این که نمی‌دانم آیا می‌توانم سرم را در مقابل پدرم بلند کنم و در صورت او نگاه کنم، عنوان کرد: شبی در بازدید از اطراف مرقد امام به سراغ کارتن‌خواب‌ها رفتم؛ متأسفانه باید بگویم که حدود 40 درصد این افراد از ایثارگران بودند و دختر شهیدی را دیدم که 7 سال در آنجا کارتن‌خواب بود.

تندگویان در پایان با اشاره به اینکه 370 فرزند شهید کارتن‌خواب سراغ دارم، ابراز کرد: آن دختر شهید زمانی که از دنیا رفت حتی یک محرم نداشت که او را به خاک بسپارد و این‌ها درد است.

انتهای پیام/ فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.