۰۹:۳۸ - پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵

در شهرک صنعتی مورچه خورت؛

مجتمع صنایع غذایی اسپادانا با 70 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید

به مناسبت روز جهانی غذا، روز گذشته با حضورجمعی از مسئولان استان و شهرستان مجتمع غذایی اسپادانا در شهرک صنعتی مورچه خورت افتتاح و سپس از فعالان و برترین های حوزه صنایع غذایی در تالار خلیج فارس شاهین شهر تجلیل بعمل آمد.

به گزارش شاهین پرس؛ روز گذشته به مناسبت روز جهانی غذا فاز جدید مجتمع غذایی(بایا مهر اسپادانا)با توان سالانه بیش از ۸۰۰ تن کره گیاهی و حیوانی به بهره برداری رسید.

این مجتمع غذایی که تولیدکننده فرآورده‌های لبنی از جمله کره پاستوریزه و گیاهی (مارگارین) است با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال و زمینه اشتغال بیش از 30 نفر با حضور جمعی از مسئولان در شهرک صنعتی مورچه خورت به بهره رسید.

مجتبی رحمانی مدیرعامل شرکت اسپادانا در مراسم افتتاح فاز جدید این واحد تولیدی گفت: محصولات و فراورده های شرکت بایا مهر اسپادانا بر اساس معیار و سنجش استاندارهای جهانی تولید می شود که در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه بیش از 800 تن کره گیاهی و حیوانی را دارد و در صورت ارتقاء و نصب دستگاههای پیشرفته این توان به تولید ۳۰ درصد کره مورد نیاز کشور خواهد رسید.

فرماندار شاهین شهر و میمه نیز در این مراسم اشتغال پایدار و شکوفایی صنایع را یکی از اهداف دولت نام برد و با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه با بیش از دو هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ و با استفاده از ظرفیت‌های مناسب کارآفرینی در بخش خصوصی نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته است.

علیرضا بصیری رشد و رونق فعالیت‌های اقتصادی کشور را از جمله برنامه های دولت مطرح کرد و افزود: یکی از راهکارهای موثر برای تحقق این مهم، استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در عرصه فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان نیز در این آیین با تاکید بر تولید محصولات غذایی با کیفیت و استاندارد گفت: تولیدات فرآورده‌های لبنی شرکت بایا مهر اسپادانا کاملا با نظارت‌های معاونت غذا و دارو صورت می‌گیرد و یک محصول کاملا بهداشتی و با کیفیت برای مصرف می باشد.

عباس جعفریان با بیان اینکه سرانه مصرف شکر در کشور ۳۰ کیلوگرم می باشد و این رقم با استاندارهای جهانی مصرف شکر فاصله بسیار زیادی دارد، به افزایش بیش‌ ازحد مصرف نمک در سفره غذایی خانواده‌های ایرانی اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته توسط محققان بهداشت و درمان و غذا و دارو، میزان مصرف نمک در مردان ایرانی ۳۰ درصد بیشتر از خانم‌ها است.

وی با بیان اینکه عمده نمک از طریق مصرف دوغ، نان و پنیر به افراد در جامعه می‌رسد، بیان کرد: قریب به ۳۰ درصد خانواده های ایرانی‌ قبل از آنکه غذا را در سر سفر بچشند به آن نمک اضافه می‌کنند این امر در ایجاد بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله فشارخون بالا نگران‌کننده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اعلام اینکه در استان اصفهان از بین 534 واحد صنعتی فعال و دارای شناسه نظارت نزدیک به ۱۵۰ واحد غیرفعال هستند خاطرنشان کرد: از 51 واحد صنعتی دارای شناسنامه در حوزه غذا، دارو و آرایشی بهداشتی در سطح شهرستان برخوار قریب به 40 واحد و در شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز از ۲۶۰ واحد صنعتی دارای شناسه، ۲۰۰ واحد آن غیرفعال‌ می باشند که در این زمینه دولت باید تدابیر بیشتری بیاندیشد.

در پایان این همایش از صنایع و مسئولان برتر فنی غذایی ۲ شهرستان برخوار، شاهین‌شهر و میمه از جمله آرد جرعه، مک ما کارون، گیتی نگین اسپادانا، پدیده مبین ایرانیان، بایا مهر اسپادانا، گز سکه، کشت و صنعت روغن سپاهان و چند شرکت برتر دیگر با لوح یادبودی تجلیل به عمل آمد.

همایش تجلیل از کارخانجات و مسئولان فنی برتر غذایی شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فرمانداران شهرستانهای شاهین شهر و میمه و برخوار، امام جمعه شاهین شهر در تالار خلیج فارس شاهین شهر برگزار شد در این مراسم از برترین های حوزه صنایع غذایی،۱۱ کارخانه و ۸ مسئول فنی کارخانه تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.