۱۶:۲۰ - جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵

امام جمعه اصفهان:

تروریسم دامن حامیان خود را می‌گیرد/ عدم توجه کافی به فقرا برای کشور اسلامی ننگ است

آیت الله طباطبایی نژاد به ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه بودجه این دو نهاد کم است و به نظر من این موضوع و عدم توجه کافی به فقرا برای یک کشور اسلامی ننگ است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین پرس :آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به جلسه اخیر منافقان در فرانسه اظهار کرد: در کشوری که ادعای آزادی و مبارزه با تروریسم دارد چنین جلسه ای با حمایت مالی عربستان برگزار می شود!

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ملت ما زخم خورده تروریسم است گفت: راضی نیستیم هیچ کس از تروریسم صدمه ببیند اما فساد و تروریسم بالاخره دامن حامیان خود را هم می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین با اشاره به جنایات وهابی های عربستان از جمله تخریب قبور ائمه بقیع (ع) افزود: این گروه پلید ملعون هر چه باب میلشان نباشد کفر می خوانند در حالی که جنایت های اینها حتی بر خلاف مبانی و کتاب های خودشان است.

آیت الله طباطبایی نژاد ضمن تشکر از حضور با شکوه مردم استان و شهر اصفهان در راهپیمایی های عفاف و حجاب، از نهادهایی که برای برگزاری این مراسم تلاش ویژه ای داشتند تشکر کرد.

وی برای بهتر برگزار شدن این گونه مراسم ها در تذکری از مسئولان خواست در انتخاب مسیر راهپیمایی به گونه ای عمل شود که دیگران دچار مشکل نشوند.

امام جمعه اصفهان در ادامه بحث اعجاز محتوایی قرآن به موضوع اهمیت جایگاه زن از دید قرآن اشاره کرد و گفت: زمانی که بسیاری از کارهای خلاف و زشت در مورد زنان انجام می شد قرآن مقام زن و مرد را یکی دانست و ملاک برتری را تقوا معرفی کرد.

وی ادامه داد: در حالی که هنوز برخی جاها زن حق رای ندارد و تا پیش از انقلاب نیز در کشور خودمان همین گونه بود اسلام همان زمان دستور خاصی برای بیعت گرفتن از زنان داد.

خطیب جمعه اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد زنان بزرگی همچون حضرت مریم (س) و حضرت هاجر (س) گفت: قرآن در کنار هر ابرمردی، نام زن بزرگی را نیز یاد می کند و این برنامه اسلام است.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: اما در دنیای امروز نیز گرچه ظاهرا حرف هایی در مورد جایگاه زن می زنند اما واقعیت نشان می دهد نگاه به زن نگاه کالایی است.

امام جمعه اصفهان همچنین به ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه بودجه این دو نهاد کم است و به نظر من این موضوع و عدم توجه کافی به فقرا برای یک کشور اسلامی ننگ است.

وی تاکید کرد: حتی اگر دولت نیز توان کمک کامل به این دو نهاد را ندارد مردم باید دست به کار شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: بهزیستی باید تمام فکر و تلاشش را برای رفع مشکلات معلول های ذهنی و جسمی متمرکز کند و برای این لازم است به طور کامل از کمیته امداد جدا شود.

وی افزود: هر چند با بزرگان نیز در این مورد صحبت کرده ایم و توافق هایی هم شده است اما هنوز اقدام عملی مناسبی صورت نگرفته است.

خطیب جمعه اصفهان با تسلیت روز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: حضرت امام رضا (ع) در بیان سفارشی به این بزرگ مرد فرمودند به دوستان ما بگویید سعی کنند راه ورود شیطان را باز نگذارند، در گفتار خود صادق باشند، ادای امانت کنند و در مواردی که برای آن ها اثری ندارد سکوت کنند.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.