۱۹:۰۵ - یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

دادستان عمومی شاهین شهر و میمه:

فراگیر شدن تذکر لسانی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

بوسعیدی دادستان عمومی شهرستان گفت: با اهتمام به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد علاوه بر جبران کمبود نیروی کلانتری ها در آینده نزدیک شاهد جامعه ای عاری از منکرات خواهیم بود.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در جمع نمازگزاران مسجد امیرالمومنین و اهالی محله فاز یک گلدیس، امام خمینی(ره) را معمار کبیر انقلاب اسلامی خواند که بسیار دقیق و موشکافانه زوایای انقلاب را بررسی می کردند و امروزه اگر مشکلاتی مشاهده می شود باید با رجوع به مبانی فکری حضرت امام(ره) آنها را چراغ راه خود قرار دهیم تا از مشکلات عبور کنیم.

وی با اشاره به دو فراز از وصیتنامه الهی- سیاسی حضرت امام(ره) تاکید کرد؛ حفظ نظام جمهوری اسلامی اوجب واجبات است و همه وظیفه داریم که در حفظ و حراست از آن تلاش کنیم

محسن بوسعیدی در ادامه با استناد به آیات 123 و 124 سوره مبارکه طه عامل بسیاری از گرفتاریها و مشکلات جامعه امروز را ناشی از سرپیچی کردن از رهنمودهای الهی دانست و توصیه کرد: برای نجات از این گرفتاریها باید مطیع و فرمانبردار اوامر الهی باشیم.

وی با اشاره به دو ماده 8 و 9 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید خاطرنشان کرد: بر اساس دو ماده جامع و کامل این قانون، همه آحاد مردم جامعه از حق امر به معروف و نهی از منکر به بدنه حاکمیت برخوردار شده و برای اشخاص حقیقی و حقوقی که مانع انجام این واجب الهی شوند جرم انگاری شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در ادامه با تاکید بر اینکه مردم بویژه قشر متدین و مذهبی جامعه باید نسبت به پیرامون خود حساسیت بیشتری داشته باشند تاکید کرد: اگر بخواهیم مشکلات جامعه رفع شود باید همه خود را موظف کنیم و از روی محبت و دوستانه یکیدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنیم تا مشکلات به یاری خدا حل شود.

وی با توصیه به اهتمام در تشکیل شورای امر به معروف مسجد با محوریت امام جماعت و آموزش های لازم برای امر به معروف و نهی از منکر گفت: با اهتمام کسبه و معتمدین محله در تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد علاوه بر جبران کمبود نیروی کلانتری ها در آینده نزدیک شاهد جامعه ای عاری از  منکرات خواهیم بود

قاضی بوسعیدی، حضور همه جانبه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس را عامل پیروزی و اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی در دنیا خواند و خاطرنشان کرد: امروز نیز باید برای حفاظت از فرهنگ اسلامی و ملی خود در برابر تهاجم نابرابر فرهنگ مبتذل غرب همه ملت ایران با هوشیاری وارد میدان شوند.

وی با اشاره به پدیده ناپسند سگ گردانی برخی از افراد جامعه به تاسی از فرهنگ مبتذل غرب تصریح کرد: همچنانکه در شرع مقدس اسلام صراحتا به نجس بودن سگ اشاره شده است کارشناسان بهداشت نیز سگ را عامل انتقال بیماری و تهدیدی جدی برای بهداشت عمومی می دانند.

دادستان عمومی انقلاب در پاسخ به ادعای برخی افراد که واکسیناسیون از انتقال بیماری سگ جلوگیری می کند گفت: واکسیناسیون برای ایمنی از بیماریهای شناخته شده است در صورتی که برای بیماریهای ناشناخته واکسنی تولید نشده است.

وی با نگاه ریشه ای به این پدیده، سگ گردانی را یک نوع فرهنگ ناپسند و خاص غربی عنوان کرد که در جامعه اسلامی در حال رواج شدن می باشد، که طبق قانون تحت هیچ شرایطی نباید سگ نگهداشته سود و دستور جمع آوری آنها صادر شده که با اطلاع رسانی قبلی از امروز یکشنبه اجرا می شود.

بوسعیدی حمل سلاح سرد، کشف حجاب راننده یا سرنشینان خودروها، ایجاد آلودگی های صوتی و محیطی با انجام حرکات نمایشی خطرناک خودروها و موتورسواران، پدیده سگ گردانی، عرضه و استفاده از پوشاک و البسه مغایر با فرهنگ اسلامی و ایرانی، عرضه و استعمال قلیان در اماکن عمومی از جمله پارکها و فضای سبز، عرضه و استعمال مواد مخدر، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، را از جمله مصادیق مجرمانه ای عنوان کرد که در طرح امنیت اخلاقی بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

وی در خصوص مقابله با ماهواره نیز به سه اقدام جدی از جمله جمع آوری دیش های ماهواره در معرض دید، طرح اقناعی خانواده ها توسط کارشناسان مجرب اجتماعی و توجیح نصابان ماهواره به همراه اخذ تعهد عدم نصب ماهواره با محوریت نیروی انتظامی را از جمله برنامه های طرح امنیت اخلاقی ذکر کرد که در صورت موفقیت در اجرای آزمایشی، برای ادامه جدی آن سرمایه گذاری خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیز برقراری امنیت برای شهروندان را دغدغه اصلی نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه همزمان با اغاز سال تحصیلی، کلیه مدارس دارای سرویس های مشخص شده می باشند، گشت های ویزه در مسیر مدارس وجود دارد و با هرگونه ایجاد مزاحمت برخورد جدی می شود.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی در امر مبارزه با مواد مخدر نمی تواند موفق باشد گفت: در مبارزه با مواد مخدر لازم است که همه باید همکاری داشته باشند تا جامعه ای عاری از اعتیاد داشته باشیم.

سرهنگ رجبعلی مختاری به نقش موثر خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و افزود: طرح پاک سازی پارکها و فضاهای سبز از وجود معتادین از سال گذشته در دست اقدام نیروی انتظامی است و این طرح هر 15 روز یکبار در کلیه پارکهای شهر اجرا می شود اما بدلیل عدم مکان نگهداری طولانی مدت آنها حداکثر پس از یک ماه به جامعه برمی گردند.

وی با بیان اینکه فروردین سال گذشته 800 معتاد از سطح شهر جمع آوری شدند امسال این رقم به 600 نفر رسیده است، به طرح بی نظیر خانه امید اشاره کرد و افزود: با احداث خانه امید، معتادین از سطح جامعه جمع آوری و به این خانه منتقل می شوند و سپس در این مکان علاوه به گذراندن مراحل ترک اعتیاد با حرفه آموزی می توانند مشغول به کار شوند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ابراز امیدواری کرد با احداث خانه امید چهره شهر از وجود معتادین پاک شود خاطرنشان کرد: متصدیان فروشگاه های عرضه پوشاک سطح شهر ضمن دعوت در خصوص ارائه پوشاک مغایر با فرهنگ اسلامی توجیح و متعهد به عدم عرضه چنین پوشاکی شده اند که ماموران نظارت و بازرسی بر عرضه پوشاک نظارت جدی دارند.

در اجرای طرح امنیت اخلاقی و ادامه سلسله نشست ها و دیدار های مردمی دادستان عمومی و انقلاب و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان در مساجد شاهین شهر، شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد امیرالمومنین(ع) فاز یک محله گلدیس، برخی از آسیب های اجتماعی از سوی اهالی محل مطرح گردید.

در این رابطه بخوانید

*در چهار سال گذشته ۷۰۰ واحد صنفی در شاهین‌شهر تعطیل شده است

*تفاوت قیمت اقلام در بازار شاهین شهر ناشی از کمبود نیرو نظارتی است

*عمل کرد تعزیرات حکومتی در شاهین شهر ناکافی است

*برپایی قسط و عدل در جامعه بر عهده مردم است

*برخی از دستگاه های فرهنگی به وظایف خود کامل عمل نمی کنند

*حکم اعدام سارق مسلح طلافروشی شاهین شهر صادر شد/ سگ گردانی های برخی، عموم شهروندان را آزرده خاطر کرده است

*شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است

*در یک سال اخیر ۴۸ هزار پرونده قضایی مختومه شده است

*بازدید دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه از روستای سیل زده سُه

*ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در شاهین شهر، ۷۰۰ واحد صنفی کوچک را به تعطیلی کشانده است

*مسئول تراز انقلاب اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات مردم می داند

*حاکمیت تفکر لیبرال بر بخشی از مدیریت اجرایی شهرستان از دهه هفتاد

*لیبرال ها و منافقین دشمنان اصلی شهید بهشتی بودند

*بررسی ۵۰ هزار پرونده قضایی در سال ۹۶

*نقش دوجانبه مردم و مسئولان در ارتقاء امنیت اجتماعی/ لزوم تشکیل هیئت های امر به معروف و نهی از منکر

*امر به معروف و نهی از منکر بهترین حوزه برای اقدام آتش به اختیار است

*دستگاه قضا اشراف اطلاعاتی کامل بر عملکرد نامزدهای انتخاباتی دارد/ با برهم زنندگان قانون برخورد جدی می شود

*فراگیر شدن تذکر لسانی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

*برخورد جدی با پدیده سگ گردانی در شاهین شهر/ بیش از ۲ هزار خودروی متخلف امنیت اخلاقی توقیف شده اند

*هیچ ماموری بدون شاکی خصوصی به منازل ورود نکرده است

*برخورد قاطع با متخلفان سگ گردانی در اماکن عمومی/ تکذیب ورود مامورین به منازل مردم در شاهین شهر

*باید برای آحاد مردم راه امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان باز باشد

*کمبود قاضی و ازدیاد پرونده روند دادرسی را طولانی می کند

*رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید شاهین شهر و میمه معرفی شدند/ تصاویر

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.