۱۲:۱۰ - دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

هیات مدیره و استیماچ در مقابل هواداران؛

سیستم جزیره ای سپاهان حلال مشکلات نیست

اگر سپاهان با سرمربی کروات خودش نتایج خوبی بدست اورده بود و بعد استیماچ دست به کنار گذاشتن هادی عقیلی می برد شاید این مسئله برای هواداران سپاهان قابل هضم بود چون به هر حال همه آنها در نگاه اول هدفشان موفقیت تیم سپاهان است و اگر می دانستند که کنار رفتن هادی عقیلی می تواند به سود سپاهان باشد مطمئنا بهتر با این موضوع کنار می‌آمدند ولی جایگاه سپاهان و عملکرد استیماچ به گونه ای نبوده که بتوان از آن دفاع کرد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ به نقل از صاحب نیوز، مشکلات سپاهان در لیگ امسال آنقدر زیاد بود که شاید دیگر تاب و توانی برای از سر گذراندن یک معضل جدید وجود نداشت اما این بار پرونده اخراج نه چندان محترمانه هادی عقیلی از تیم شرایط را به سمت و سویی پیش برده که اگر به درستی مدیریت نشود کار برای مدافع عنوان قهرمانی لیگ بسیار سخت تر از قبل هم خواهد شد.

سپاهانی که در این سالها همیشه به یک باشگاه ثروتمند و متمول مشهور بود در این هفته ها دچار یک بحران مالی عجیب و غریب شده که شاید در این ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده و کار به جایی رسیده که حتی هزینه اردوی خارجی این تیم در نیم فصل هم از محل مبلغ قرارداد یک بازیکن تامین می شود تا استیماچ بهانه ای برای ناکامی در نیم فصل دوم نداشته باشد.

اما همین بازیکن یک ماه بعد توسط ایگور استیماچ از لیست تیم کنار گذاشته می‌شود تا شرایط به سمت و سوی بحران پیش برود و در این وضعیت اصلا مشخص نیست که قرار است در اینده چه اتفاقی برای مجموعه سپاهان چه در رده مدیریت و چه در قسمت سرمربی تیم بیفتد.

ماجرا آنقدر پیچیده و حساس است که بازیکنان به بهانه مشکلات مالی تمرینات تیم را تحریم می کنند تا هیات مدیره به صورت شبانه جلسه برگزار کند و برنامه خودش را برای حمایت از ایگور استیماچ و کادر فنی سپاهان اعلام کند ولی موضوع مهم اینجاست که سپاهانی ها فراموش کرده اند که در سوی دیگر جبهه به جز عقیلی ، بازیکنان و درصد بسیار زیادی از هواداران سپاهان ایستاده اند که نسبت به عملکرد فنی تیم شکایت دارند و همین موضوع باعث شده تا مسئله اخراج هادی عقیلی بسیار مهم تر از هر موضوع دیگری شود.

به هر حال اگر سپاهان با سرمربی کروات خودش نتایج خوبی بدست اورده بود و بعد استیماچ دست به کنار گذاشتن هادی عقیلی می برد شاید این مسئله برای هواداران سپاهان قابل هضم بود چون به هر حال همه آنها در نگاه اول هدفشان موفقیت تیم سپاهان است و اگر می دانستند که کنار رفتن هادی عقیلی می تواند به سود سپاهان باشد مطمئنا بهتر با این موضوع کنار می‌آمدند ولی جایگاه سپاهان و عملکرد استیماچ به گونه ای نبوده که بتوان از آن دفاع کرد و همین مسئله شرایط بسیار سختی را برای سپاهان رقم خواهد زد.

در حال حاضر به نظر می رسد که هیات مدیره سپاهان و ایگور استیماچ در یک سمت قرار گرفته اند و بازیکنان تیم به پشتوانه هواداران هم در طرف مقابل قرار دارند و این جنگ و جدول رسانه ای شرایطی را ایجاد کرده که در خوشبینانه ترین حالت سپاهان بتواند یک رتبه تک رقمی برای خودش در لیگ دست و پا کند و خبری از قهرمانی و کسب سهمیه نیست.

شاید ایگور استیماچ به خوبی از جانب دوستان و مدیر برنامه هایش توجیه نشده باشد ولی ای کاش برای او توضیح می دادند که عقیلی با وجود عملکرد ضعیف در زمینه فنی یکی از بازیکنان محبوب و دارای جایگاه در بین هواداران سپاهان است و در این سالها با وجود اینکه بارها پیشنهاداتی از جانب تیمهای پرطرفدار پایتخت داشته هرگز حاضر به جدایی از سپاهان نشده و این موضوع از چشم هواداران سپاهان دور نمانده است.

از طرف دیگر پرونده محرم نویدکیا و مشکلات او با حسین فرکی هم هنوز مختومه اعلام نشده و بسیاری از علاقمندان به فوتبال به یاد دارند که در نهایت چگونه جبهه محرم وبازیکنان موفق شدند حرف خودشان را به کرسی بنشانند و حسین فرکی را وادار کنند تا خودش استعفا دهد و از سپاهان جدا شود.

در فوتبال امروز توجه به جایگاه هواداران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این موضوع در هیات مدیره باشگاه سپاهان دیده نشده چون آنها به جای حل این معضل ایجاد شده و بازگرداندن هادی عقیلی به تمرینات از این موضع صحبت می کنند که عملکرد رفتاری استیماچ در قبال بازیکنان تیم مورد تایید است و هیچ بعید نیست که تعداد اخراجی های سپاهان در هفته های اینده بیشتر از یک نفر هم بشود.

سپاهان که در روزگاری نه چندان دور نماد آرامش و بی حاشیه بودن در فوتبال ایران بود امروز به خاطر یک موضوع نه چندان پیچیده در حال تقسیم شدن به دو سرزمین جداگانه است که طرفین هم از مواضع خودشان کوتاه نمی آیند و این موضوع در ادامه لیگ ضربه ای جبران ناپذیر به پیکره تیمی سپاهان وارد خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.