۱۱:۴۲ - دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

جوان ها جای ستاره ها را پر می کنند

خانه تکانی ویسی نمونه دیگری از ذوب آهن می شود

تعدادی از هواداران هم معتقدند که سپاهان بعد از کسب نتایج ضعیف در سال گذشته احتیاج به یک خانه تکانی گسترده در ترکیب تیمش داشت و لازم بود که ویسی اینچنین دست به ترکیب تیمش بزند و البته انتقادها را هم به جان بخرد تا تیم سپاهان برای سال آینده تبدیل به همان مدعی همیشگی شود.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ آخرین بازیکن مورد نظر سپاهان در فصل نقل و انتقالات هم به این تیم پیوست و سیدینهو برزیلی نامش به عنوان چهارمین مهره خارجی سپاهان به ثبت رسید تا همه در انتظار شروع رقابتهای لیگ و دیدن نمایش نماینده فوتبال اصفهان در این مسابقات باشند.

اما بر اساس آمار رسمی که تا به امروز در بین تیمهای لیگ برتری به ثبت رسیده سپاهان با جذب ۱۵ بازیکن و جدایی بیش از ۱۰ بازیکن پرتغییرترین تیم لیگ برتری بوده است و به احتمال زیاد در شروع دوباره مسابقات لیگ و در ترکیب ۱۱ نفره سپاهان فقط بازیکنی مثل رسول نویدکیا باقی خواهد ماند که از تیم فصل قبل است و بقیه مهره های سپاهان از لیست بازیکنان جدید این تیم خواهند بود تا یک سپاهان کاملا متفاوت و متحول شده به دیدار رقبای خودش برود.۴ بازیکن خارجی جدید در کنار مهره های لیگ برتری نه چندان مطرح و سرشناس تمام سرمایه سپاهان در فصل آینده لیگ هستند و این موضوع کار را برای عبدالله ویسی بسیار سخت خواهد کرد.به هر حال ویسی در این دو هفته گذشته یکی از سرمربیان خبرساز لیگ برتر بود و با قراردادن نام ستاره های پا به سن گذاشته سپاهان در لیست مازاد سروصدای زیاد به پا کرد.

به هر حال خیلی ها این انتقاد را به عبدالله ویسی وارد کردند که او باید حداقل نیمی از این بازیکنان را در ترکیب تیم نگه می داشت و بعد نسبت به جذب بازیکنان جدید اقدام می کرد تا از این طریق بالانس را در ترکیب تیمش حفظ کند.

از طرف دیگر تعدادی از هواداران هم معتقدند که سپاهان بعد از کسب نتایج ضعیف در سال گذشته احتیاج به یک خانه تکانی گسترده در ترکیب تیمش داشت و لازم بود که ویسی اینچنین دست به ترکیب تیمش بزند و البته انتقادها را هم به جان بخرد تا تیم سپاهان برای سال آینده تبدیل به همان مدعی همیشگی شود.

اما شرایط امروز سپاهان شاید خیلی ها را به یاد وضعیت سه سال قبل ذوب آهن بیندازد که حضور یحیی گل محمدی در این تیم مصادف شد با جدایی چند بازیکن باتجربه مثل محمد صلصالی و محسن بیاتی نیا و البته جدایی چند بازیکن معمولی که در همان زمان جنجال زیادی به پا کرد. حتی بازیکنی مثل محمد صلصالی علیه مدیریت باشگاه ذوب آهن مصاحبه کرد و نسبت به شرایط ایجاد شده انتقاد داشت.

در همان زمان هم خیلی ها بر روی این موضوع تاکید داشتند که یحیی گل محمدی نباید اینطور بی حساب و کتاب دست به انجام تغییر در ترکیب تیمش بزند و بازیکنان جوان را به جای مهره های با تجربه جذب کند.

حتی عملکرد ذوب آهن در هفته های ابتدایی لیگ هم این فرضیه را تقویت کرد که ذوب آهن با این همه تغییر توانایی حضور در جمع مدعیان را ندارد اما قطار ذوب آهن کم کم سرعت گرفت و همان تیم جوان شده ابتدای فصل با سرمربی جوان وباانگیزه خودش سرعت گرفت و در این دو سال به دو عنوان قهرمانی جام حذفی هم دست پیدا کرده است.

مهمترین شاخصه دو سال گذشته ذوب آهن حضور بازیکنانی مثل دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان، محمدرضا عباسی، محمد نژاد مهدی، مهدی مهدی پور و چند بازیکن دیگر در ترکیب تیم بود که تبدیل به ستاره های فوتبال ایران شدند و بازدهی خوبی در ترکیب ذوب آهن داشتند تا خانه تکانی گل محمدی به خوبی جواب دهد و امروز ذوب آهن حتی در سطح قاره اسیا هم یک مدعی است. به هر حال این شرایط با کمی بالا و پایین در تیم سپاهان هم ایجاد شده و باید انتظار داشت تا تیم متحول شده عبدالله ویسی راه ذوب آهن در فوتبال ایران را ادامه دهد و بعد از یکسال دوری دوباره به جمع مدعیان فوتبال ایران بازگردد.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.