۰۲:۳۱ - پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲

در تالار شیخ بهایی

همایش در مکتب مولا

جان کلام مولانا جنبشی است که او در درون انسان برای درک عالمی فراتر از این حیات مادی پدید می آورد و این فراتر از یک مشرب فکری و اخلاقی است .

4      جان کلام مولانا جنبشی است که او در درون انسان برای درک عالمی فراتر از این حیات مادی پدید می آورد و این فراتر از یک مشرب فکری و اخلاقی است .

به گزارش شاهین نا،  فرهنگسرای شهریار با همکاری سازمان رفاهی تفریحی عصر روز چهارشنبه در تالار شیخ بهاییهمایش ( در مکتب مولانا )  برگزارنمود .دکتر زهرا نصر در این همایش  که اظهار داشت : جان کلام مولانا جنبشی است که او در درون انسان برای درک عالمی فراتر از این حیات مادی پدید می آورد و این فراتر از یک مشرب فکری و اخلاقی است .

وی گفت : مولانا مطیع و پیرو نیست و هر چه از دیگران هم بگیرد ، باز آن را برای محیط ارشاد و تربیت خودش بازسازی می کند .

این استاد دانشگاه افزود : سر مشق آزادگی مولانا ، شمس تبریزی است که گاه درک رابطه این دو ، دشوار است ، چرا که بنظر ناممکن است دو انسان تا این حد عاشق وجهه معنوی و روحانی یکدیگر باشند .

دکتر نصر اضافه کرد : مولانا با مریدان و یاران خود زندگی خاصی دارد که انگار جمع یاران او یک خانواده اند ، او با همه مسایل شخصی و درونی انها برخورد می کند و مثل یک پدر در میان جمع ، حضور همراه با مسئولیت دارد .

وی ، مولانا را سرآمد هنر شاعری در تاریخ بشر نامید .

 در این همایش که با حضور جمع کثیری از علاقمندان و ادیبان شاهین شهر تنویر ویژه یافته بود ، اکرم غیاثی حافظ مثنوی چند بیت از ابیات آن  را برای شرکت کنددگان در همایش  خواند و سپس  دکتر زهرا نصر به سئوالات مطرح شده   پاسخ دادند .

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.