شاهین پرس

همایش در مکتب مولا

کدخبر: 401
۳۱ مرداد ۱۳۹۲ در ساعت ۲:۳۱ قبل از ظهر

4      جان کلام مولانا جنبشی است که او در درون انسان برای درک عالمی فراتر از این حیات مادی پدید می آورد و این فراتر از یک مشرب فکری و اخلاقی است .

به گزارش شاهین نا،  فرهنگسرای شهریار با همکاری سازمان رفاهی تفریحی عصر روز چهارشنبه در تالار شیخ بهاییهمایش ( در مکتب مولانا )  برگزارنمود .دکتر زهرا نصر در این همایش  که اظهار داشت : جان کلام مولانا جنبشی است که او در درون انسان برای درک عالمی فراتر از این حیات مادی پدید می آورد و این فراتر از یک مشرب فکری و اخلاقی است .

وی گفت : مولانا مطیع و پیرو نیست و هر چه از دیگران هم بگیرد ، باز آن را برای محیط ارشاد و تربیت خودش بازسازی می کند .

این استاد دانشگاه افزود : سر مشق آزادگی مولانا ، شمس تبریزی است که گاه درک رابطه این دو ، دشوار است ، چرا که بنظر ناممکن است دو انسان تا این حد عاشق وجهه معنوی و روحانی یکدیگر باشند .

دکتر نصر اضافه کرد : مولانا با مریدان و یاران خود زندگی خاصی دارد که انگار جمع یاران او یک خانواده اند ، او با همه مسایل شخصی و درونی انها برخورد می کند و مثل یک پدر در میان جمع ، حضور همراه با مسئولیت دارد .

وی ، مولانا را سرآمد هنر شاعری در تاریخ بشر نامید .

 در این همایش که با حضور جمع کثیری از علاقمندان و ادیبان شاهین شهر تنویر ویژه یافته بود ، اکرم غیاثی حافظ مثنوی چند بیت از ابیات آن  را برای شرکت کنددگان در همایش  خواند و سپس  دکتر زهرا نصر به سئوالات مطرح شده   پاسخ دادند .