۱۷:۱۸ - چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور:

تربیت ۲۵ هزار معلم برای سال تحصیلی جدید/ معلمان دارای «گواهی مهارت» در مدارس به کار گیری می شوند

قنبری با اشاره به نیاز هرساله وزارت آموزش‌وپرورش به ۳۰ هزار معلم، گفت: امسال برای نخستین بار بیش از ۲۵ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و مهارت آموزان مشمول ماده ۲۸ کشور برای این امر تربیت‌شده‌اند.

به گزارش شاهین پرس؛ معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری پیرامون برگزاری نخستین دوره فرهنگی ارتقا نقش تربیتی و اجتماعی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش (مهارت آموزان مشمول ماده ۲۸ کشور) اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان بر اساس رسالت خود برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش‌وپرورش از بین دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دانشجویان دکترا (مهارت آموزان مشمول ماده ۲۸ کشور) متقاضیان را جذب و تربیت می‌کند.

عباس قنبری بابیان اینکه برای پذیرش این افراد تمام مراحل قانونی استخدامی کشور موردبررسی قرار می‌گیرد، گفت: مهارت آموزان ماده ۲۸ کشور پس از آزمون ورودی و پشت سر گذاری معاینات پزشکی در دوره‌های تخصصی شرکت می‌کنند.

وی بابیان اینکه این دوره به‌صورت گروهی و کارگاهی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: آموزش مهارت‌های معلمی، فنون کلاس داری، نکات آموزشی و فرهنگی، اداره کلاس و نحوه ارتباط‌گیری توانمند را ازجمله آموزش‌هایی است که به افراد شرکت‌کننده یاد داده می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به نیاز هرساله وزارت آموزش‌وپرورش به تعداد ۳۰ هزار نفر معلم، اذعان کرد: امسال اولین دوره از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان به استعداد ۲۲ هزار نفر، سه هزار و ۲۰۰ نفر از مهارت آموزان مشمول ماده ۲۸ کشور و همچنین یک هزار و ۸۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه رجایی به بدنه آموزش‌وپرورش افزوده خواهند شد.

قنبری بابیان اینکه صرف مدرک تحصیلی شرط لازم و کافی برای معلمی نیست، تصریح کرد: حرفه معلمی مهارت تعامل با انسان‌ها است و حضور افراد در این دوره‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی مکمل دوره‌های آموزشی تخصصی است.

وی، ارتقاء رفتارهای اجتماعی، معیارهای انسانی و تربیتی، دانش، توانایی جذب، اثرگذاری بر دانش آموزان و قدرت فن بیان را ازجمله اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان در زمینه تربیت‌ معلم‌های مدارس عنوان کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اذعان بر اینکه به دنبال پیوند میان نسل گذشته معلمان با نسل فعلی هستیم، افزود: آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین تشکیلاتی است که نیروی انسانی و مدیران آینده موردنیاز جامعه را تربیت می‌کند و جامعه از خروجی چرخه تعلیم و تربیت و مدارس بهره‌مند ‌می‌شود.

قنبری از لزوم نگاه به معلمی به‌عنوان یک حرفه تخصصی و فوق‌العاده مهم سخن گفت و ادامه داد: معلمی شغل نیست و رسالت آن تربیت و ساخت انسان‌ها است و معلم در کنار مهارت انتقال معلومات به دانش آموزان باید هنر ارتقای شخصیت دانش آموزان را نیز داشته باشد.

وی اظهار کرد: پس از گذراندن دوره‌های تخصصی طی مدت ۸ ماه و دوره فرهنگی ارتقا نقش تربیتی و اجتماعی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش مشمول ماده ۲۸ کشور به مهارت آموزان گواهی مهارت داده می‌شود که در این صورت استحقاق و شایستگی حضور در مدرسه را پیدا می‌کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به مشکلات بودجه‌ای این دانشگاه اظهار کرد: آموزش مهارت آموزان رایگان نیست و بخشی از هزینه تحصیلی این افراد از خودشان دریافت می‌شود.

قنبری گذراندن معاینات پزشکی (قریب به ۲۰ بیماری خاص در مورد شخص بررسی می‌شود)، بررسی‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی و مراکز مشاوره و سلامت پزشکی را ازجمله مراحل پذیرش فرد پس از قبولی در آزمون سازمان سنجش برای ورود به دوره مهارت‌آموزی ماده ۲۸ کشور عنوان کرد.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.