۱۱:۳۵ - چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲

امام جمعه شهرستان شاهین شهر و میمه

نهضت انقلاب اسلامی از مساجد بود

امام جمعه شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به نقش‌های دشمنان برای کمرنگ جلوه کردن نقش مسجد در جوامع اسلامی گفت:نهضت انقلاب اسلامی ازمساجد بود.

images03  امام جمعه شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به نقش‌های دشمنان برای کمرنگ جلوه کردن نقش مسجد در جوامع اسلامی گفت:نهضت انقلاب اسلامی ازمساجد بود.

به گزارش شاهین نا، حجةالاسلام مرتضی ملکیان با اشاره به آغاز هفته جهانی مسجد اظهار کرد: هفته جهانی مساجد به ابتکار سازمان کنفرانس اسلامی در پاسخ به آتش کشیدن مسجدالاقصی به دست رژیم جعلی صهیونیستی و همچنین حمله رضاخان به هزاران نمازگزار مسجد گوهرشاد صورت پذیرفت.

وی افزود: حادثه آتش‌سوزی در مسجدالاقصی یک سال پس از تصرف بخش شرقی بیت‌المقدس توسط نیروهای اسرائیلی در جریان جنگ روزه ژوئن 1967 (خرداد 1346) صورت گرفت.

امام جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه آتش‌سوزی در مسجدالاقصی یکی از دلایل شکل‌گیری سازمان کنفرانس اسلامی در مهر 1348 بود، ادامه داد: اقدام صهیونیست‌ها در آتش زدن مسجدالاقصی با واکنش تند حضرت امام خمینی (ره) روبرو شد.

وی اذعان داشت: امام خمینی (ره) که در نجف اشرف اقامت داشتند، اقدام جنایت‌کارانه صهیونیست‌ها و تشکیل اجلاس رباط و سیاست‌های رژیم شاه را مورد انتقاد شدید قرار دادند.

ملکیان تأکید کرد: امام خمینی (ره) ضمن بحث راجع به «حکومت اسلامی» در بهمن 1348 نیز نظر خود را راجع به‌ سوختن مسجدالاقصی و نقشه صهیونیستی و غارتگران‌هایی که رژیم شاه برای تجدید بنای مسجدالاقصی دنبال می‌کرد، چنین بیان کرد؛ مسجدالاقصی را آتش زدند، ما فریاد می‌زنیم که بگذارید مسجدالاقصی به همین حال نیم سوخته باقی باشد،‌ این جرم را از بین نبرید، اما رژیم شاه حساب باز می‌کند و صندوق می و به اسم بنای مسجدالاقصی از مردم پول می‌گیرد تا بتواند از این راه جیب خود را پر کند و ضمناً آثار جرم اسرائیل را از بین ببرد.

وی با اشاره به نقش‌های دشمنان برای کمرنگ جلوه کردن نقش مسجد در جوامع اسلامی، تصریح کرد: نهضت انقلاب اسلامی در مساجد آغاز شد و مساجد سنگر و پایگاهی سیاسی، عبادی و اجتماعی برای رزمندگان اسلام و مردم در مقابل دشمنان بوده‌اند که امروزه نیز همین نقش را به خوبی نیز ایفا می‌کنند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.