۲۰:۳۰ - پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

با حضور مسئولان؛

پردیس سینمایی بهار شهر گز به بهره برداری رسید

با حضور رئیس حوزه هنری کشور و استاندار اصفهان، سالن سینمایی شصت و سومین شهر کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، بلاخره پس از گذشت یکسال درب سالن پردیس بهار بر روی مردم با فرهنگ و مشتاق شهر گز گشوده شد. مردم شهر گز که مدت ها در انتظار بازگشایی درب سالن سینمایی شهر بودند مشتاقانه و با دعوت از مسئولان کشوری و استانی در مقابل درب سالن منتظر ایستاده و لحظه شماری می کردند. که با ورود مسئولان درب مجموعه فرهنگی هنری پردیس  گشوده و وارد سالن شدند.

استاندار اصفهان در آیین افتتاح پردیس سینمایی شهر گز مسائل فرهنگی استان را دارای مشخصه ها و شرایط خاصی دانست و گفت: استان اصفهان با 106 شهر و 85 درصد جمعیت شهرنشینی در بین سایر استان ها بالاترین آمار شهرنشینی را دارد.

وی مردم هنرمند پرور استان اصفهان را دومین شاخصه فرهنگی استان مطرح کرد و افزود: از قرن ها پیش اصفهان خاستگاه هنر و هنرمندان ایرانی بوده و می بایست جایگاه ویژه و خاصی نیز داشته باشد.

رسول زرگز پور با اشاره به نامگذاری اصفهان به نام پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی افزود: هیئت 60 نفره اندیشمندان و شرق شناسان فرانسوی روز گذشته در سفر به اصفهان اذعان داشتند که ایران را از لابه لای تمدن ها، فرهنگ ها و کتاب ها جستجو کرده اند زیرا موج ایران هراسی غربی ها مانع معرفی فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی است.

وی با بیان اینکه اصفهان توسعه صنعتی و کشاورزی را پشت سر گذاشته است اظهار کرد: توسعه علم و تکنولوژی، گردشگری و میراث فرهنگی و ارتقاء هنر سه محور سند توسعه آمایش سرزمینی استان انتخاب شده است.

استاندار افزود: اساسا هرگونه توسعه ای که در منطقه ای قرار باشد اتفاق بیفتد می بایست فقط در بستر فرهنگ باشد و در غیر اینصورت هر توسعه ای بدون معنا و مفهوم خواهد بود.

وی افتتاح پردیس های سینمایی را بسیار دارای اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: مردم با فرهنگ و متدین به دنبال فرهنگ متعالی هستند نه فرهنگ مبتذل و این پردیس ها می تواند خاستگاه و جایگاه فرهنگ متعالی باشد.

زرگز پور بابیان اینکه بیش از 20 دستگاه فرهنگی در استان فعالیت می کنند تصریح کرد: لازم است برای پاسخگویی به مطالبات و مسائل فرهنگی استان شورای فرهنگی در استان تشکیل شود.

رئیس حوزه هنری کشور نیز در این مراسم گفت: امروز با بهره برداری از مجموعه فرهنگی هنری پردیس بهار شهر گز برخوار، شصت و سومین شهر ایران دارای سالن سینما می شود.

محسن مومنی شریف افزود: باتوجه به امکانات و تجهیزات این سینما و مجهز بودن آن به سیستم صوتی دالبی دیجیتال، سینمای بهار گز برخوار در بین چهار سینمای برتر کشور قرار دارد.

وی وجود سالن های سینمایی را یکی از شاخصه های ارزیابی فرهنگ یک شهر عنوان کرد و افزود: مجموعه پردیس سینمایی بهار چهارمین نتیجه مشارکت و همکاری حوزه هنری و مسئولان شهری می باشد.

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در این آیین ضمن تقدیر از حمایت و همکاری های استاندار در جاری شدن آب در کانال آبرسانی که موجب خوشحالی کشاورزان منطقه شده بود گفت: اصلی ترین مشکل مردم این منطقه کمبود آب است.

حسینعلی حاجی افزود: علی رغم اینکه چندین سال است که مردم شهر گز هزینه اشتراک فاضلاب شهری را پرداخت کرده اند ولی تاکنون فقط 65 درصد شبکه فاضلاب تکمیل شده است.

امام جمعه شهر گز در ابتدای مراسم بهره برداری از پردیس سینمایی بهار یکی از مسائل مهم کشور را جنگ نرم مطرح کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی پس از شکست در جنگ سخت با هدف قرار دادن احساسات بسیار آرام مردم، با استفاده از ابزاری همچون شبکه های ماهواره ای، تولید فیلم های سینمایی، شبکه های ناسالم ماهواره ای و بازی ای رایانه ای و از همه مهمتر تغییر سبک زندگی وارد عرصه جنگ نرم با نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

حجت الاسلام هاشمی تولید آثار ارزشمند سینمایی را یکی از راهکارهای مقابله با جنگ نرم دانست و افزود: تولید آثار هنری و سینمایی فاخر و ارزشمند و یا راه اندازی شبکه های تلویزیونی می تواند بیشتر از وعظ و خطابه در جنگ نرم اثر گذار باشد.

فرماندار شهرستان سخنران دیگر این مراسم گفت: شهر تاریخی گز برخوار با مردمی متدین و انقلابی و تقدیم 122 شهید و 60 هزار رزمنده ایثارگر دین خود را به انقلاب ادا کرده است.

وی افزود: جنگ تحمیلی هشت ساله در طی 400 سال گذشته تاریخ ایران تنها جنگی می باشد که حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشد.

علیرضا بصیری افزود: دشمن با تغییر رویکرد از جنگ سخت به جنگ نرم سرمایه های بزرگ و ارزشمند انقلاب اسلامی را مورد هدف خود قرار داده است.

باتوجه به اینکه تا پیش از گشایش این مجموعه فرهنگی هنری، درحدفاصل سینما سپاهان تا شمال اصفهان و شاهین شهر هیچ پروژه سینمایی وجود نداشت، مجموعه فرهنگی سینمایی بهار گز می تواند شمال اصفهان را برای استفاده از آثار فرهنگی هنری و سینمایی پوشش دهد. که به دلیل کمبود اعتبار، براساس برنامه زمابندی با یک سال تاخیر به به اتمام رسید.

پردیس سینمایی بهار شهر گز برخوار دارای یک سالن سینما با گنجایش 300 نفر، قابلیت نمایش تئاتر و سیستم صوتی دالبی دیجیتال و سالن سینمای پنج بعدی، تالار گالری، 9 کلاس با فضای آموزشی در زمینه هنر، یک سوئیت، دو رستوران، قهوه خانه و پارکینگ اختصاصی و همچنین امکان پخش همزمان فیلم ها با تهران و اختصاص سانس های ویژه به فیلم های هنر و تجربه که در طول سال فرصت پخش آن ها فراهم نشده است را دارد.

همزمان با این مراسم ۱۴ طرح فرهنگی و عمرانی شامل سیستم هوشمند آبیاری، زمين چمن مصنوعي، خرید تجهیزات آتش نشانی، جدول گذاري و آسفالت معابر، احداث پارك محله‌اي در محله پل سنگي، زيباسازي ميدان توحيد در مجاورت مسجد جامع اين شهر، اجرای سیستم دفع فاضلاب، مناسب سازی معابر عمومی شهر با اعتباری بالغ بر ۱۲۸ ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.