۰۸:۵۷ - پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲

مدیر مرکز تحقیقات ریحانه النبی (س):

فاز دوم طرح خوش حجابی در شاهین شهر اجرا می شود

مدیر مرکز تحقیقات ریحانه النبی (س) گفت: طرح خوش حجابی ویژه دختران ۷ تا ۱۴ سال است و فاز دوم آن از ماه آینده در شاهین شهر اجرایی می‌شود.

hejab

 

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، حجةالاسلام محمد مهدی ابراهیمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، درباره فعالیت‌های مرکز تحقیقات ریحانه النبی (س)، اظهار کرد: این مجموعه با نگاهی کاربردی به مسئله حجاب از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده  و از سال 86-87 فعالیت ها را به طور جدی و منسجم انجام داده است.

مدیر مرکز تحقیقات ریحانه النبی (س) افزود: هدف این مجموعه اجرای کاربردی حجاب است و نگاه همایشی، نمایشگاهی، توصیه ای به مسئله حجاب ندارد.

موسس مرکز تحقیقات ریحانه النبی (س) با اشاره به فعالیت های این مجموعه تصریح کرد:  دو طرح کاربردی در این موسسه در حال اجرا است که با قابلیت ملی طراحی شده است و به مرور در شهرهای کشور در حال توسعه است.

وی با اشاره به طرح اول این مجموعه خاطرنشان کرد: طرح حجاب ریحانه النبی(س) ویژه مدارس ابتدایی هست که در شهرهای تهران، مشهد، ساری، ارومیه، اصفهان، شیراز، کاشان و شاهین شهر اجرا شده است و در حال پیگیری است.

فاز دوم طرح خوش حجابی از هفته آینده در قم اجرا می شود

حجة الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به طرح دوم مجموعه عنوان کرد: طرح خوش حجابی، ویژه دختران 7-14 سال است که قابلیت اجرا به صورت شبکه ملی دارد و در شهرهای قم، مشهد، ساری، ارومیه و کاشان در حال اجرا است.

مدیر مرکز تحقیقات ریحانه النبی (س) گفت: فاز دوم این طرح در استان قم از هفته آینده شروع می شود و در شهر شاهین شهر هم در کمتر از یک ماه آینده این طرح اجرا می شود.

موسس مرکز تحقیقات ریحانه النبی (س) با تاکید بر اهمیت مسئله حجاب در جامعه خاطرنشان کرد: هدف طرح اول در مدارس، ترغیب دانش آموزان به حجاب است چون دانش آموزان با انواع طرز تفکر در مدارس مدت زیادی با هم در تعامل هستند.

وی با اشاره به جامعه هدف طرح خوش حجابی تاکید کرد: این طرح با هدف تثبیت حجاب در بین نوجوانان است که هدف اصلی این طرح دختران خانواده های مذهبی است.

طرح نسیم عفاف دختران 15 تا 20 را شامل می شود

حجت الاسلام ابراهیمی پور با تاکید به برنامه های این مجموعه تا 20 سالگی افراد، اظهار کرد: طرح خوش حجابی برای افراد بالای 15 سال تغییر نام می دهد و از آن به عنوان نسیم عفاف یاد می شود.

مدیر مرکز تحقیقات ریحانه النبی (س) با اشاره به فعالیت های فرهنگ سازی این موسسه در مدارس گفت: مربیان حجاب در مدارس از حوزویان آموزش دیده همان شهر‌ها انتخاب می‌شوند که با تدریس کتاب‌های مرتبط با موضوع حجاب، تبلیغ چهره به چهره، برگزاری مسابقات فرهنگی- هنری و  ورزشی به تبلیغ می‌پردازند.

موسس مرکز تحقیقات ریحانه النبی (س) تصریح کرد: در طرح خوش حجابی برنامه‌های آموزشی، خدماتی، برگزاری اردو، پشتیبانی‌های تلفنی و پیامکی و جلساتی برای آگاهی بخشی به خانواده ها در نظر گرفته شده است.

وی باتاکید بر جامعه آماری تحت پوشش این طرح گفت:  21 هزار دانش آموز از 85 مدرسه در 9 شهر تحت پوشش این طرح هستند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی پور گفت: تولید محصولات فرهنگی حجاب، رصد اخبار حجاب توسط پایگاه خبری حجاب، پاسخ به سئوالات و شبهات مربوط به حوزه حجاب و معرفی کتاب، ارائه مقالات موجود در زمینه حجاب و برنامه‌های سایت حجاب ایران نمونه‌ای دیگر از فعالیت‌های این مرکز است.

مدیر مرکز تحقیقات ریحانه النبی (س) با اشاره به استقبال مردم از این طرح خاطر‌نشان کرد: این طرح مورد استقبال خانواده هایی زیادی واقع شد تا جایی که 99.4 درصد مردم ارومیه استقبال کردند.

موسس مرکز تحقیقات ریحانه النبی (س) تصریح کرد: در ساری نیز خانواده های زیادی از این طرح استقبال کردند و خواستار تحت پوشش قرار گرفتن فرزندانشان در این طرح هستند.

وی تاکید کرد: برای تحقق هر هدفی نیز ساختارشکنی و موانعی بر سر راه وجود دارد که ما برای تحقق اهدافمان این موانع را از سر راه برمی داریرم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.