۰۹:۰۵ - شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد:

لزوم پیگیری دیپلماتیک غارت اموال ایران توسط آمریکا/ وظیفه رئیس جمهور تشکیل یک تیم حقوقی در مجامع بین المللی است

کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه یادآور شد: وظیف اصلی آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور تشکیل یک تیم حقوقی و پیگیری این موضوع در مجامع بین الملل است و حتی اگر لازم باشد باید با این اقدام آمریکا مقابله به مثل شود و به عنوان مثال ایران هم چنین رفتاری را با دارایی های آمریکا انجام دهد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ عبدالمجید شیخی،در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نتیجه بلوکه شدن 2 میلیارد دلار از دارایی های ایران در آمریکا چه خواهد شد، اظهار داشت: این اقدام آمریکا که ناشی از بدجنسی و بدعهدی آنهاست، کاملاً غیر قانونی بوده است و بهترین راه در حال حاضر شکایت از آمریکا در دادگاه های بن المللی یا همان لاهه است.

وی با یادآوری حادثه دردناک هدف قراردادن هواپیمای ایرانی توسط آمریکا تصریح کرد: با توجه به تجربه رأی دادگاه لاهه در آن دادگاه به نفع ایران، می توان انتظار داشت که در این مورد نیز رأی دادگاه به نفع ایران باشد، چرا که آمریکا اقدامی خلاف قوانین بین امللی انجام داده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه یادآور شد: وظیف اصلی آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور تشکیل یک تیم حقوقی و پیگیری این موضوع در مجامع بین الملل است و حتی اگر لازم باشد باید با این اقدام آمریکا مقابله به مثل شود و به عنوان مثال ایران هم چنین رفتاری را با دارایی های آمریکا انجام دهد.

شیخی با تأکید بر عدم عقب نشینی دولت از این حق ایران در شرایط پسابرجام خاطر نشان کرد: ایران نباید کوتاه بیاید و هرکجا که لازم دید منافع آمریکا را نیز نادیده بگیرد؛ از طرف دیگر ظریف به عنوان وزیر امور خارجه کشور وظیفه دارد این موضوع را نیز در مذاکرات بعدی خود بگنجاند و با پیگیری دیپلماتیک و مذاکره با سایر کشور ها در این مورد علاوه بر رسوا کردن چهره خبیث آمریکا، حق قانونی ایران را پس بگیرد.

منبع: دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.