۰۷:۳۰ - دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

رئیس شورای عالی استان های کشور:

شاهین شهر، برند کشور در همدلی مسئولین است

بصیری پور رئیس شورای عالی استان های کشور، روسا و اعضای شوراهای شهرستان ضمن بازدید از پروژه های شهرداری با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شاهین شهر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نادکتر بصیری پور رئیس شورای عالی استانها در جلسه شورای شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: وحدت و همدلی اعضای شورای شهر و شهردار شاهین شهر مثال زدنی است و من این عملکرد را (برند) کشور اعلام می کنم.

وی افزود: رئیس شورای شهرستان و اعضاء شورای شهر و شخص شهردار تجارب بسیار بالایی در اداره امور شهر دارند و این امر نشان می دهد که چگونه عنصر تجربه در بهبود مدیریت ها اثردارد.

رئیس شورای عالی استانهای کشور در ادامه گفت: شاهین شهر را شهری پویا با حرکت روبه جلو و بسیار منظم وبرنامه ریزی شده دیدم و ارزیابی بسیار مثبتی نسبت به آن دارم و معتقدم که باید زمینه آموزش شورائیان کشور را دراین نقطه قوام داد زیرا نمونه موفقی از مدیریت جمعی و یکپارچه را نشان می دهد.

دکتر بصیری پور افزود: آنقدر تحت تأثیر فرآیند برنامه ریزی متناسب در این شهر قرار گرفته­ام که منبعد هرگاه بخواهم مصداقی برای همگرایی مسئولان مطرح نمایم، نام شاهین شهر را مطرح خواهم کرد.

رفتار عادلانه و جامع شورای شهرو شهردار در توزیع پروژه های شهری، مشارکت دادن بخش خصوصی در میدان سازندگی شهر و دور شدن مدیریت شهری از تنگ نظری های مرسوم از دیگر نکاتی بود که دکتر بصیری پور از آن به عنوان شاخص در شاهین شهر نام برد.

وی درعین حال به مشکلات کلان شوراهای کشور نیز اشاره نمود و افزود: حدود ۱۰۰ مشکل در فرآیند توسعه کار شوراهای کشور شناسایی شده که جهت چاره اندیشی به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

در ابتدای این جلسه ، اسماعیل فرهادی رئیس شورای شهرستان شاهین شهر و میمه کارکرد شوراها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هرچه از عمر شوراها می گذرد، این نهاد جایگاه واقعی تری یافته و بعنوان حلقه واسط خدمات دولت و مردم به ایفای نقش در سازندگی کشور نزدیکتر می شود.

وی افزود: استفاده از پتانسیل مردم در اداره امور شهر کلیدی ترین مفهوم شورایی کردن کارهاست که به امر امام راحل و پیگیری مقام معظم رهبری طعم جمهوریت نظام اسلامی را به کام شهروندان رسانده است.

وی با برشماری ویژگی های شهرستان گفت: همه اعضای شورای شهر جز خدمت به مردم وارتقاء سطح رفاه عامه اندیشه دیگری ندارند و انتظار است با همت مجلس محترم نوعی طراحی صورت گیرد که از این نهاد در اعتلای امور استفاده بیشتری شود.

اسماعیل فرهادی متذکر شده پس از ۱۵ سال خدمت در مصادر مهم مثل شهرداری و شورای شهر و بعنوان یک کارشناس در حوزه مدیریت شهری اعتقاد دارم که باید دست این نهاد در مدیریت شهری را بازتر گذاشت تا منشاء خدمت بیشتری شود.

دکتر ذاکری شهردار شاهین شهر دیگر سخنران این جلسه بود که با تحلیل جایگاه شورای شهر در نظام مدیریتی شهر گفت: زمانی اداره شهرها تنها توسط یکنفر بعنوان شهردار صورت می گرفت ولی اینک به برکت وجود شوراها، تصمیمات در قاعده (خرد جمعی) گرفته می شود که حتماً به صواب نزدیکتر است.

شهردار شاهین شهر همچنین از حسن ظن رئیس شورای عالی استانهای کشور نسبت به شاهین شهر و به نیابت از سوی مردم تشکر کرد و گفت : نگاه شورای شهر و مدیریت شهری جذب حداکثری سرمایه های مردمی و مشارکت در پروژه های مورد نیاز است و تفاهم و تشریک مساعی مدیران در بهبود و رفاه عمومی ضامن موفقیت های این شهر می باشد.

پیمان شکرزاده رئیس شورای اسلامی شاهین شهر نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت. وی ضمن ابراز گله مندی از تأخیری که در قوام یابی طرح مدیریت جامع و یکپارچگی مدیریت شهری رخ داده است گفت: تا این امر محقق نشود پیشرفت امور از سرعت لازم برخوردار نخواهد شد.

وی همچنین تغییر رویه بودجه ریزی از حالت برنامه ای به بودجه عملیاتی را برای شفافیت مسایل مالی شهرداریها مبرم و ضروری ذکر کرد و خواستار اعمال آن در شهرداریهای سراسر کشور شد.

آخرین سخنران این جلسه، معاون فرماندار شهرستان بود.

راعی با تحلیل وضعیت اقتصادی – اجتماعی شاهین شهر و میمه، تشکیل شوراهای اسلامی را یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی و تجلی اراده مردم در انجام امور جاری عنوان کرد و خواستار قانونمند شدن بیشتر در چگونگی وظایف این نهاد شد.

وی آنگاه به حدود حریم خصوصی مردم و تفاوت آن با حریم عمومی پرداخت و طی سخنان مبسوطی خواستار قانونمندتر شدن وظایف شوراها گردید. وی همچنین لزوم آسیب شناسی عملکرد شوراها را ضامن سلامت و بهبود امور آن اعلام کرد.

یادآور می شود در این جلسه روسا و اعضای شوراهای شهرستان حضور داشته و به ارائه نقطه نظرات خویش پرداختند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.