۱۵:۳۲ - یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه خبر داد:

کاهش وقوع سرقت در ایام تعطیلات نوروز 94 در شاهین شهر

سرهنگ مختاری فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه گفت:در بیشتر موارد با دقت و هوشیاری شهروندان و رعایت نکات پیشگیرانه می توان تا حد زیادی از وقوع سرقت از منازل پیشگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در گفتگویی از کاهش دو درصدی وقوع سرقت و افزایش 55 درصدی دستگیری سارقین در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

سرهنگ رجبعلی مختاری با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه با همکاری خوب شهروندان و اجرای طرح های پیشگیرانه در سطح شهرستان در ایام تعطیلات نوروز امسال شاهد کاهش سرقت و افزایش دستگیری سارقین بودیم.

وی افزود: در این مدت وقوع سرقت در سطح شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد و کاهش یافت که این خود نشان دهنده بالارفتن اهتمام و توجه شهروندان به بحث پیشگیری از وقوع سرقت و رعایت نکات پیشگیرانه می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان در ادامه از شناسایی و دستگیری باند حرفه ای سارقین منازل در شاهین شهر و کشف 17 فقره سرقت در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع سرقتهای متعدد طلاجات و وجه نقد در منازل محلات مختلف شاهین شهر موضوع شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار مامورین پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ مختاری اضافه کرد: با توجه به اینکه تمامی این سرقتها به یک شیوه و شگرد رخ داده بود مامورین دریافتند که این سرقتها توسط یک باند حرفه ای صورت می گیرد و لذا تحقیقات خود را در جهت شناسایی و دستگیری اعضای این باند آغاز کردند و با بکار گیری شگرد های خاص پلیسی و اطلاعاتی دو سارق حرفه ای با هویت‌های”م.ک” و”ر.ز” را که اهل و ساکن یکی از استان های غربی کشور بوده و با انگیزه سرقت از منازل به طور موقت در شاهین شهر ساکن شده بودند شناسایی و سپس در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر نمودند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با دستگیری این دو سارق حرفه ای تحقیقات در جهت کشف سرقتهای بوقوع پیوسته توسط ایشان آغاز شد که هردو صراحتا به 17 فقره سرقت از منازل با همکاری هم در سطح شاهین شهر اعتراف کردند. سپس هردو سارق با تشکیل پرونده به مراجع قضایی منتقل و سپس روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی شهرستان با بیان اینکه در بیشتر موارد با دقت و هوشیاری شهروندان و رعایت نکات پیشگیرانه می توان تا حد زیادی از وقوع سرقت از منازل پیشگیری کرد، از کلیه شهروندان خواست به منظور پیشگیری از وقوع سرقت نکات ذیل را رعایت نمایند.

1- حتی المقدور نسبت به نصب آیفون های تصویری حافظه دار و همچنین حفاظهای ضد سرقت مطمئن بر روی دیدارهای منازل خود اقدام نمایند.

2- در هنگام ترک منزل تمامی چراغهای منزل را خاموش نکنند و در هنگام مسافرت از افراد مورد اعتماد بخواهید که به طور مرتب از منزل شما سرکشی نمایند.

3- هرگز طلاجات و وجوهات نقدی زیاد را در منزل نگهداری نکرده و آنها را به صندوق امانات بانکها بسپارند.

4- از نشان دادن محل نگهداری وجوه نقد و یا طلاجات داخل منزل خود به دیگران خودداری نمایند.

5- مقابل کلیه نقاط نفوذپذیر منزل، مثل نورگیر، درب بالکن، و پشت بام حفاظ مطمئن نصب نمایند.

وی در پایان به کشف بیش از 31 کیلو تریاک در حین کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان اشاره کرد و افزود: مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در بازرسی از یک دستگاه کامیونت تحت تعقیب که از اصفهان عازم تهران بود موفق شدند مقدار 31 کیلو گرم تریاک کشف و ضبط کنند.

به گفته این مقام مسئول در این رابطه نیز یک سوداگر دستگیر و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس ویژه مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.