۱۴:۰۱ - شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

برخورد قاطع پلیس با رفتارهاي غيرقانوني و ناهنجار در چهارشنبه آخر سال

رييس پليس آگاهي استان اصفهان از برخورد با هرگونه رفتار غيرقانوني و ناهنجار در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: برابر قانون، خريد و فروش مواد محترقه و آتش زا و استفاده از آنها با هدف ايجاد رعب و وحشت عمومي جرم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شاهین نا؛ سرهنگ ستار خسروي اظهار داشت: متاسفانه در چند ماه گذشته، ۳ خانواده بر اثر استفاده و توليد مواد محترقه، نوجوان و جوان عزیز خود را از دست دادند و داغ‌دار شدند.
وي افزود: پليس و ساير نهادها، سازمان‌ها و مسوولان تلاش مي کنند با کمک و همفکري يکديگر چهارشنبه آخر سال را در قالب قوانين و مقررات، نظم و انسجام اجتماعي دهند و اين نظارت ها براي کنترل و کاهش خطرات و ناهنجاري‌هاي ناشي از اين روز است.
ریيس پليس آگاهي استان اصفهان تصریح کرد: در تلاش هستیم که از بروز حوادث خطرناک جلوگيري کنيم تا در آستانه سال نو خانواده ها داغدار نشوند و نگراني و دغدغه خانواده ها را برطرف کنيم.
وي افزود: برخورد قاطعانه با معدود افرادي که با رفتارهاي غيرقانوني و ناهنجار و پرخطر و با ايجاد مزاحمت و از همه مهم‌تر با استفاده از مواد منفجره و آتش زا، قاچاق مواد محترقه و يا توليد مواد محترقه دست ساز، نظم و امنيت عمومي را مختل مي كنند صورت خواهد گرفت.
سرهنگ خسروی با بيان اينكه تخليه هيجانات نبايد موجب تخريب اموال عمومي يا آزار ديگران شود، گفت:پليس با مخلان نظم و امنيت عمومي و رفتارهاي ناهنجار در چهارشنبه آخر سال برابر قانون برخورد خواهد كرد.
وی اظهار کرد: برابر قانون قاچاق، خريد و فروش و … مواد منفجره و محترقه به‌طور غيرمجاز، جرم محسوب و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم مي شود و يکي از راهکارهاي اساسي در کاهش آسيب و خطرات و اقدامات مخل امنيت عمومي، همکاري مردم و به‌خصوص خانواده ها با پليس است که در صورت همکاري قطعاً آسيب ها و پيامدها به طرز چشمگيري کاهش خواهد يافت.
سرهنگ خسروي با اشاره به اينکه والدين در شادي فرزندان، آنها را همراهي کنند تا ضمن نظارت از خطرات جلوگيري کنند، به همشهريان توصيه كرد: شرايط را براي تهيه وسايل بي خطر و مفرح هموار کنید، از برپايي آتش‌هاي حجيم غير قابل مهار و پرتاب مواد محترقه به ساختمان ها و اموال عمومي جلوگيري کنید؛ همچنین مراقب رفتارهاي پر خطر ديگران باشید و از ورود به محل هايي که مواد محترقه استفاده مي شود خودداري کنید و عاملين قاچاق و فروشندگان مواد محترقه را به پليس معرفي كنید.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.