تبلیغات

120x240
1400
baner-04
۱۴:۱۵ - سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

بشقاب های جهنمی؛

ماهواره حرف خوب می زندیا خوب حرف می زند؟!

برخی ازافرادجامعه یا بهتربگوییم دسته ای که غرب زده اند وهرچیزی که نشانی ازغرب باخودبه یدک می کشدرا نشان برتری می دانند سعی می کنندکه بیشترازسایرین ازبرنامه های ماهواره تاسی گیرند واین تاثیررا حتی درحرف زدن خودبااستفاده کردن الفاظ فیلم ها وبرنامه های ماهواره ای نشان می دهند.

شاهین نا: عوامل استکبار، امروز فیلم بد درست می‌کنند، نوار بد درست می‌کنند، حرفهای بد درست می‌کنند، شعر بد می‌گویند، داستان بد می‌نویسند و این همه را، در داخل کشور، بین نوجوانان، جوانان و مردم عادّی پخش و منتشر می‌کنند و یا از طریق ماهواره، رواج می‌دهند.

این مورد اخیر – ماهواره -واقعاً گنداب فسادی است که تیرهای زهرآگین خود را به سمت ملتها و کشورها هدفگیری می‌کند.” این جملات گران قدر قسمتی از سخنان مقام معظم رهبری است که در جمع نمایندگان مجلس بیان فرمودند.

صحبت مانیزهمان حرف بداست حرف هایی که شاید عادتمان می شود، درزبانمان می گردد وهرکجا وبی دلیل استفاده اش می کنیم بدون اینکه بدانیم ازکجا آمده؟برای چه منظوربه ماالقا شده است؟وباتکراراین الفاظ چه سهمی درانتقال این الفاظ خواهیم داشت وچه قدرآب به آسیاب دشمن خواهیم ریخت.

شاید زیاداین اتفاق افتاده باشد که باپخش یک سریال تلویزیونی از سیمای کشور خودمان با این اتفاق روبرو شده باشیم .افتادن تکیه کلام ها والفاظی که بازیگران مطرح این سریال ها بیان می کنند واین مانند موجی دربین همه مردم جامعه رواج پیدامی کند.

این درحالی است که درصدبیشتری ازاین کلام هاریشه درفرهنگ بومی مادارد ویالااقل بی مفهوم است ولی نمی توان ازکلمات والفاظ شبکه های ماهواره ای گذشت چراکه پشت تمامی آنها معنایی خاص نهفته است.

*حرف خوب بزنیم یاخوب حرف بزنیم

برخی ازافرادجامعه یا بهتربگوییم دسته ای که غرب زده اند وهرچیزی که نشانی ازغرب باخودبه یدک می کشدرا نشان برتری می دانند سعی می کنندکه بیشترازسایرین ازبرنامه های ماهواره تاسی گیرند واین تاثیررا حتی درحرف زدن خودبااستفاده کردن الفاظ فیلم ها وبرنامه های ماهواره ای نشان می دهند.

این قبیل افراد که این کارراخوب حرف زدن می دانند ،ازحرف خوب زدن غافلند.درحالی که پیامبر اکرم (ص)می فرمایند:”بیان خوب به فراوانی گفتارنیست بلکه به بحث ازآن چیزهااست که خدا وپیغمبرش دوست دارد،لکنت بزبان نیست بلکه ازقلّت معرفت حقّست”همچنین درکتاب نهج الفصاحه از ایشان آمده است که سه چیزرا ازلوازم نیکوکاری می دانند:جانبازی ،نیکی گفتار و صبر برآزار “

*درگفتار خودتامل کنید

ازآنجاکه شخصیت هرانسان ازگفتارش شناخته می شود تامل ودقت برگفتاروکلماتی که استفاده می کندبسیارحائز اهمیت است .بی جهت نیست که می گویندتامرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد.مولای متقیان علی (ع)نیز به این امر مهم سفارش می کنند.

.دربحارالانواراز ایشان آمده است:”(خطاب به امام حسن(ع))فرزندم،عاقل وخردمندلازم است که درکارهای خودتامل ودقت کندپس بایستی زبانش را حفظ ومردم زمانش را بشناسد”

*تغییرگفتار وسپس تغییر بینش

ازجمله اثرات سوء تغییرگفتار که ماهواره باعث آن می شود تغییربینش به مرورزمان ،درخلال این تغییرپذیری منفی می باشد که باید با آگاهی دادن به افراد ازبروز چنین آسیب هایی جلوگیری کرد.کارشناسان امور خانواده می گویندامروز با کار فرهنگی و مهندسی این امور و با شناخت آسیب های شوم ماهواره برای جامعه می توان به خانواده ها قدرت انتخاب داد.

دکتر علی کشاورز در همایش آسیب شناسی ماهواره گفت: برای مقابله با پدیده شومی چون ماهواره و اینترنت باید ابزار فرهنگی و اجتماعی جامعه قوی تر از گذشته پای کار باشند و نقشه راه برای مقابله با این توطئه دشمنان مشخص شودوی خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها نقش مهمی در جلوگیری از گرایش به این شبکه‌های مخرب را دارد و با توجه به اینکه ماهواره‌ها، پنجره‌ای رو به جهان هستند باید آموزش‌های لازم در جهت شناخت ابعاد مخرب این رسانه‌ها ارائه شود.

وی ماهواره‌ها را ابزار جنگ نرم برشمرد و گفت: دشمن روی باورها و سبک زندگی جامعه از طرق ماهواره تاثیر گذاشته است. کارشناسان و پژوهشگران غربی بر این باور هستند که مهم ترین حرکت در براندازی جمهوری اسلامی ایران، تغییر فرهنگ فعلی آن است و در این راه مصمم با استفاده از ماهواره کار نموده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در این مبارزه و جنگ نرم، با فرهنگ دینی و اسلامی به مبارزه بپردازیم و با روشنگری ابعاد منفی ماهواره‌ها در بینش و تفکر به خصوص در میان جوانان توجه داشت .

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.

آخرین اخبار