۰۹:۳۰ - دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

از کودکان بیاموزیم؛

نمایشگاه/ اقتصاد مقاومتی در هفت سین های نوروزی

نمایشگاه زیبای سفره های هفت سین با استفاده از مواد دور ریز حاصل دست کودکان پیش دبستانی در فرهنگسرای اشراق شاهین شهر دایر شده است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ هفت‌سین‌ها از خیلی سال پیش پای ثابت مراسم نوروزی ما ایرانی ها شده‌اند و هر ساله برای تهیه سفره های هفت سین کلی هزینه و زمان صرف می شود.

کودکان پیش دبستانی شاهین شهر در اقدامی بدیع دست به تهیه سفره های هفت سین نوروزی با استفاده از مواد دور ریز زدند که نشان از ذوق و سلیقه آنها و درک موضوع بازیافت می باشد.

” نگار هاشمی نیا” مسئول آموزش و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شاهین شهر برگزار کننده این نمایشگاه در این باره به خبرنگار ما گفت: سازمان بازیافت در طول سال 93 طرح های مختلف آموزشی در توجه دادن شهروندان به تفکیک زباله از مبدا که شامل آموزشهای رو در رو با خانواده ها و نیز پخش بروشور و دستورالعمل های آموزشی بود انجام داده است.

وی افزود: در همین رابطه با تمام مهد کودکهای شهر تعامل داشتیم و به توسعه اینگونه آموزشها در مقطع کودکستان و پیش دبستانی اقدام نمودیم و این نمایشگاه نیز حاصل فهم کودکان از مقوله بازیافت است.

هاشمی نیا گفت: وقتی کودکان در استفاده مجدد از مواد دور ریز اینقدر سلیقه و ابتکار دارند، حتما برای بزرگترها این مسئله پیش خواهدآمد که با کمی دقت می توان در اقتصاد خانواده تجدید نظر کرد.

در این نمایشگاه سفره های هفت سین زیبایی در اندازه و شکلهای مختلف در منظر دید علاقمندان قرار گرفته و تاکنون علاوه بر رئیس شورای اسلامی شاهین شهرو شهردار، تعداد زیادی از مسئولین شهرستان و نیز شهروندان از آن بازدید نموده اند.

این نمایشگاه تا روز سه شنبه 19 اسفند ماه در فرهنگسرای اشراق شاهین شهر دایر است.

haftsin 1 haftsin 2 haftsin 3 haftsin 4 haftsin 6 haftsin 7 haftsin 8 haftsin 9 haftsin 10 haftsin 11 haftsin 12 haftsin 13

haftsin 5

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.