۱۷:۴۲ - چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

به مناسبت روز پرستار؛

آیین تجلیل از پرستاران و بهیاران شاهین شهر برگزار شد

شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) اسوه صبر و تقوا و روز پرستار در مراسمی جمعی از پرستاران و بهیاران و تکنسین های اورژانس 115 شاهین شهر مورد تجلیل قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ به مناسبت سالرروز ولادت با سعادت اسوه صبر و تقوا حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، جمعی از پرستاران و بهیاران شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه در مراسم جشن بزرگداشت این روز مورد تقدیر قرار گرفتند.

این مراسم که با حضور امام جمعه شهر گز، معاون فرماندار، مدیر و معاونین شبکه بهداشت و جمعی از پرستاران و بهیاران و تکنسین های اورژانس ۱۱۵ شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شده بود، دکتر پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان با استناد به آیه22 سوره مبارکه مائده، مقام و جایگاه والای پرستاران مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر علی پارسا صبر پرستاران در مواجهه با بیماران کم طاقت و همراهان آشفته آنها را از  شاخص های اخلاق حرفه ای در شغل پرستاری دانست و گفت: صبوری پرستاران ریشه در عملکرد و نقش حضرت زینب کبری (س) در واقعه کربلا دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان در ادامه افزود: در یکسال گذشته با لطف خداوند متعال، حمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همت بالای مسئولان در اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد رضایتمندی چشم گیر آحاد جامعه از دریافت خدمات درمانی هستیم که بی شک پرستاران نقش ویژه ای را در اجرای این طرح داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی در این مراسم گفت: پرستاران سه کار خداوند را روی زمین انجام می دهند که آن حیات بخشیدن، درمان کردن و حفاظت کردن از خلق خداست و با این معیارهاست که شغل پرستاری در تمام دنیا شغلی مقدس شناخته شده و شخص پرستار از احترام و ارزش خاصی در جوامع برخوردار است.

امام جمعه شهر گز در ادامه ضمن بیان نقش حضرت زینب(س) در واقعه کربلا علاوه بر نگهداری از کودکان امام حسین (ع) و پرستاری از حضرت سجاد(ع)، انتقال روحیه به اطرافیان خود و صبر و شکیبایی این بانوی بزرگوار اسلام به نکاتی در خصوص اخلاق حرفه ای در پرستاری اشاره کرد.

شایان ذکر است در پایان مراسم توسط مدیر شبکه بهداشت و درمان و فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه از پرستاران و بهیاران و تکنسین های اورژانس ۱۱۵ با اهدای لوح و هدایایی تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.