۱۹:۴۵ - دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

ذاکری شهردار شاهین شهر:

اقتصاد مقاومتی در کلیه سطوح مدیریتی قابلیت اجرا دارد

ذاکری شهردار شاهین شهر در اولین سالگرد ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، به تشریح برنامه های اجرایی این اصول در حوزه تحت مدیریت خود پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین ناشهردار شاهین شهر در خصوص اجرای منویات مقام معظم رهبری در برنامه ریزی بودجه سال جاری گفت: به استناد اصل یکصد و دهم قانون اساسی، ابلاغ سیاست های کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری می باشد و نامگذاری سال ها و برنامه ریزی های دولت نیز به منظور اجرای این سیاست ها می باشد.

علی اصغر ذاکری افزود: با مرور نام گذاری هفت سال گذشته در می یابیم “توسعه صنعت” مد نظر مقام معظم رهبری بوده است تا کشور به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برود و با تولید و توسعه علم و تکنولوژی و حرکت در مرز دانش باعث تولید ثروت پایدار در کشور شود.علم و فرهنگ دو مقوله تفکیک ناپذیرند و این دو در کنار هم باعث پیشرفت جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر تهران در اواخر سال 1392 راهگشای بودجه سال 92 بود.افزود: پس از برگزاری جلسات هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شاهین شهر و معاونان و کارشناسان شهرداری با دستیابی به جمع بندی کامل پس از اعلام شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در اولین روز کاری تذکرات ایشان مورد توجه قرار گرفت و در اولین ماه سال جاری از سوی شورای اسلامی شهر یک بسته پنج میلیارد ریالی برای جذب مشارکت فعالان فرهنگی در شهر در نظر گرفته شد و بودجه سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شاهین شهر که برنامه ریزی و اجرای فعالیت های فرهنگی شهرداری را برعهده دارد به 45 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد تا بر تأکید مقام معظم رهبری بر گسترش فعالیت های فرهنگی لبیک گفته باشیم.

ذاکری دیگر اقدامات صورت گرفته در این مورد را چنین تشریح کرد: با رصد کلیه برنامه های کلان کشور، از محضر علمای بزرگ اصفهان همچون مرجع تقلید عالیقدر و رییس حوزه علمیه اصفهان آیت الله العظمی مظاهری و آیت الله طباطبایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان استفاده کردیم.

وی اضافه کرد: پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری برای دستیابی به اقتصادی پایدار برای کشور به گونه ای که دشمنان نتوانند تأثیری بر اقتصاد داخلی وارد نمایند، با برنامه ریزی و برگزاری جلسات هم اندیشی با سایر دستگاه های فعال شهر از جمله امام جمعه و فرماندار شهرستان ماحصل این تجربیات با همکاری دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان و دفتر امام جمعه شاهین شهر به صورت یک کتاب چاپ و در سطح مدیران استان و ائمه نماز جمعه کشور توزیع گردید.

ذاکری تصریح کرد: با مشارکت و همراهی با سایر ارگان ها، نهادها و دستگاه های اجرایی بیش از 30 میلیارد ریال در بخش های مختلف فرهنگی، مذهبی و آموزشی مساعدت انجام شد.

شهردار شاهین شهر گفت: تحقق شعار سال و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی از عالی ترین سطح مدیریت کشور تا بخش های مختلف زندگی روزمره افراد قابلیت اجرا دارد.

ذاکری وجود صنایع آلاینده در اطراف شهر را یکی از دغدغه های اصلی اعضای شورای اسلامی و شهرداری شاهین شهر عنوان کرد و افزود: برای مقابله با آلایندگی متعهد شدیم طی چهار سال 200 هکتار فضای سبز شهر را گسترش دهیم که به دلیل کویری بودن منطقه و کمبود بارش و بسته شدن آب زاینده رود حفظ فضای سبز موجود ناممکن به نظر می رسید.

وی اضافه کرد: با نظر کارشناسان و با استفاده از روش های نوین آبیاری کمبود آب موجود جبران و در نه ماهه اول سال علاوه بر لوله گذاری 250 کیلومتر فضای سبز برای آبیاری، ده هکتار نیز بیش از فاز اول پیش بینی شده توسعه انجام شد.

شهردار شاهین شهر گفت: با پیش بینی نیاز سال های بعد، احداث مخزن آب ده هزار متر مکعبی برای ذخیره آب مورد نیاز  در دستور کار قرار گرفت که با پیشرفت چشمگیری که در مدت کوتاهی بدست آمده است، امیدواریم در سه ماهه نخست سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

ذاکری همدلی و حمایت مدیران شهرستان که مصداق مدیریت جهادی و یادآور دوران دفاع مقدس است و همراهی شهروندان و هچنین تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان شهرداری را از مهم ترین عوامل موفقیت شهرداری در حرکت در مسیر تحقق شعار سال دانست.

وی با بیان اینکه نیروهای انسانی مهم ترین سرمایه هر سازمانی هستند گفت: برای حفظ، تقویت و بهره وری از این سرمایه و تکریم ارباب رجوع در شهرداری بیش از 650 هزار ساعت نفر دوره های آموزشی تخصصی و عمومی  برگزار شده است.

شهردار شاهین شهر با اشاره به راه اندازی واحد طراحی شهرداری در حوزه معاونت شهرسازی افزود: با اتکا و اعتماد به نیروهای زبده و جوان شهرداری در مدت زمان کوتاهی با بهترین نظریه ها طراحی ده ها پروژه عمرانی و فضای سبز انجام شده که می توان به طراحی معماری یادمان شهدای گمنام شهر اشاره کرد که از جمله طرح های برتر کشور در میان موارد مشابه خواهد شد و مورد توجه نماینده بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس قرار گرفت به گونه ای که اذعان داشت در هیچ کجای کشور چنین سازه ای وجود ندارد.

وی به پروژه های عمرانی که عمده فعالیت های شهرداری ها می باشد اشاره کرد و گفت: طولانی شدن زمان اجرای پروژه ها باعث افزایش هزینه پروژه می شود و یک پروژه تا به اتمام نرسد برای شهروندان هیچ گونه ارزشی ندارد، پروژه ها باید با حداکثر سرعت و نهایت دقت و رعایت کیفیت برنامه ریزی و اجرایی شوند.

ذاکری با بیان اینکه 70 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال در سال جاری و در بخش عمران پیش بینی شده بود گفت: تا کنون بیش از این مبلغ هزینه شده است و احتمال دارد این مبلغ تا سقف یک هزار و 150 میلیارد ریال نیز افزایش یابد که نشان دهنده توسعه و پیشرفت شهر و اجرای طرح های زیربنایی در شهر می باشد.

وی اولویت های اصلی در تدوین بودجه سال آینده شهرداری بر اساس برنامه ریزی و پیش بینی بودجه استقرار مدیریت هزینه با رعایت اصل صرفه جویی، پرهیز از اسراف، حذف هزینه های غیر ضروری و جهت دهی مخارج در راستای الگوی صحیح مصرف با توجه به منویات مقام معظم رهبری و اصول اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تکمیل طرح های نیمه تمام و با توجه به نیازهای شهر و ایجاد تسهیلات لازم برای شهروندان و با برآورد هزینه دقیق و به دور از هرگونه هزینه اضافی و با اعتباری بالغ بر 66 درصد بودجه شهرداری از اولویت های شهرداری در سال 94 می باشد.

شهردار شاهین شهر راهبردهای اساسی بودجه سال آینده شهرداری را، اهتمام به انضباط مالی و بودجه ای و تعادل بین منابع درآمدی و مصارف هزینه ای، اولویت بندی طرح ها و پروژه ها با تأکید بر تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام، اصلاح نظام مالی و افزایش بهره وری دانست و افزود: به منظور تکریم ارباب رجوع، تحقق دولت الکترونیک، به کارگیری نظام های یکپارچه هوشمند، فناوری اطلاعات برای بهبود و خدمات رسانی در دستور کار قرار دارد.

ذاکری در پایان یاد آور شد: بودجه پیشنهادی سال 1394 شهرداری به شورای اسلامی شهر براساس بهبود شاخص های مدیریت شهری با درک مناسب از فرصت های پیش رو با حضور فعال تر در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، استفاده بهینه از منابع محدود و توجه به برنامه پنج ساله و چشم انداز شهر و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و واقعیت های استخراج شده از بودجه سال قبل تهیه و تنظیم گردیده است که بیش از 93 میلیارد تومان آن معادل 66 درصد کل بودجه به طرح های عمرانی و 34 درصد بودجه معادل 48 میلیارد تومان به هزینه های جاری اختصاص دارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.