۱۸:۵۵ - دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

رئیس دادگستری شاهین‌شهر و میمه:

اساس کار شوراهای حل اختلاف اصل بر سازش در تمامی پرونده‌ها است

بهاریان رئیس دادگستری شاهین‌شهر و میمه گفت: شورای حل اختلاف شاهین شهر و میمه ۱۰ هزار پرونده را در سال بررسی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در جمع قضات و کارکنان شوراهای حل اختلاف این شهرستان ضمن تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای عربی به یکی از شخصیت های موثر در کشور نیجریه اشاره کرد و گفت: شیخ ابراهیم زاک زاکی بعد از فراگیری علوم اسلامی در ایران و تشرف به مذهب شیعه با تبلیغ دین اسلام در کشور نیجریه 12 میلیون نفر از جمعیت 125 میلیون نفری این کشور به دین اسلام و آیین تشیع مشرف شده اند.

حسینعلی حاجی دلیگانی اضافه کرد: در پی اقدام این شخصیت دو تن از فرزندان وی در راهپیمایی روز جهانی قدس به دست مزدوران به شهادت رسیدند.

وی صدور انقلاب اسلامی به سایر ملل جهان را از وظایف همه آحاد ملت ایران دانست و تصریح کرد: هرگونه لغزشی که در ایران اسلامی توسط دشمنان ایجاد شود، شاخه‌های صادر شده انقلاب اسلامی به سایر کشورها نیز خواهد لغزید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: امروزه شاهد هستیم که استراتژی انقلاب اسلامی موجب فرار امریکایی ها از برخی کشورهای اشغال شده، گردیده است افزود: رژیم صهیونیستی که شعار حمله برق‌آسا را در جهان سر می‌داد اخیرا با فرستادن نماینده سازمان ملل نزد سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان از ترور رزمندگان مقاومت اظهار ندامت کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فرو پاشی رژیم پهلوی با سه عنصر ولایت، مکتب و مردم کلید خورد افزود: امیداریم بزودی شاهد فرو پاشی دو رژیم آل خلیفه و آل سعود در منطقه باشیم.

وی در ادامه به تدبیر جمهوری اسلامی در خصوص برگشت داعشی ها به سرزمین هایشان اشاره کرد و گفت: تجهیزات گروهک داعش از 50درصد از  فروش 9 میلیون و 600 هزار بشکه نفت عربستان توسط شاهزاده های این کشور تامین می شود.

فرماندار شاهین شهر و میمه نیز در این مراسم ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر و فرارسیدن 22 بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر اهمیت حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن تاکید کرد و افزود: انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر رهبری داهیانه و هدایت روشنگرانه ولایت فقیه و حمایت و حضور همه جانبه مردم در تمام عرصه ها به منظور پشتیبانی و دفاع از نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت و ملت ایران با تقدیم بهترین جوانانشان در راه پاسداری از انقلاب و مجاهدتهای خود امروزه شرایطی را رقم زده اند که شاهد فراگیر شدن آرمانها و مفاهیم انقلاب اسلامی در تمام جهان هستیم  که یقینا مایه مباهات و فخر ملت غیور و بزرگ ایران است.

علیرضا بصیری در ادامه افزود :ما برای تمام آنچه به دست آورده ایم مرهون خون شهداء هستیم و تلاش برای برپایی جامعه ای متکی بر عدالت و دادخواهی یکی از مهم ترین شاخصه های ایستادگی جامعه و دفاع از انقلاب و آرمانهای امام و شهداء است.

فرماندار شهرستان قوه ی قضائیه را نماد و مظهر استقرار عدالت در جامعه دانست و اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف از مهم ترین ابتکارات دستگاه قضائی بوده است که حل و فصل اختلافات و دعواها را پیش از داوری قضات و بر اساس قانون به خود مردم محول نموده است که همین امر شوراها را تبدیل به بازوان کمک رسان دستگاه قضاء نموده است.

بصیری اضافه کرد: بی شک شوراهای حل اختلاف سرمایه ی اصلیشان، اعتبار و مقبولیت است و هدفشان حل و فصل مسائل و مشکلات  مردم بدون هر گونه انگیزه ی مالی و مادی است که همین موضوع تلاش آنها را به افعالی خداپسندانه و معنوی تبدیل کرده است.

رئیس دادگستری شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه اساس کار شوراهای حل اختلاف در رسیدگی به پروندها اصل بر سازش و جلب رضایت خدای متعال است،افزود: قریب به ۱۰ هزار پرونده در سال توسط شوراهای حل اختلاف رسیدگی می شود که در واقع بار بسیار سنگینی از دوش دادگستری برداشته می شود.

سعید بهاریان گفت: شوراهای حل اختلاف بعنوان بازوانی قدرتمند در کمک به قوه  قضائیه و مردم با حداکثر دقت و سرعت عمل و در عین حال با حداقل هزینه و بدون تشریفات به پروندها رسیدگی و به آنها سرعت می بخشند.

رئیس دادگستری شهرستان شوراهای حل اختلاف را نماد بارزی از مشارکت مردم دانست و افزود: احساس آرامش بعد از حل اختلاف مراجعان یکی از موفقیت‌های این زیرمجموعه قضایی است.

بهاریان در  ادامه ضمن تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی شهر گز در احداث و تجهیز ساختمان شورای حل اختلاف شهر گز، از فرماندار شهرستان درخواست همکاری و پیگیری جهت واگذاری زمینی برای احداث مجتمع شورای حل اختلاف در مرکز شهرستان کرد.

در پایان مراسم نیز از اعضای فعال شوراهای حل اختلاف با اهدای لوح یادبودی تقدیر و تشکر بعمل آمد.

ghozat3

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.