۱۵:۵۷ - شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳

امام جمعه موقت اصفهان:

اساتید نقش بسزایی در ترویج اصول و مبانی فرهنگ اسلامی ایفا می‌کنند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: اساتید و مدرسان نقش مهم و بسزایی در توسعه و ترویج اصول و مبانی فرهنگ اسلامی ایفا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمجتبی میردامادی در نشست شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر و در جمع هیأت رئیسه و مدیران گروههای آموزشی دانشگاه، ترویج و توسعه مبانی فرهنگ اسلامی همگام با گسترش علم را مهم و ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: در دین اسلام کسب علم و دانش عبادت است و مسئولیت دانشگاهیان توجه به گسترش فرهنگ اسلامی در دانشجویان می‌باشد.

وی افزود: در دانشگاه توجه به کیفیت فرهنگی و ارتقای اخلاق اسلامی، ایمان و تقوا مهم است زیرا علم بدون عمل همانند درختی است که میوه ای ندارد و بدون ثمره است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: عدم توجه به اخلاق اسلامی در کنار علم باعث تباهی خواهد شد و در صورتیکه علم و دانش و فناوری همراه با تقوا کسب شود موجب رشد و بالندگی انسان خواهد شد.

حجت الاسلام میردامادی روحیه خدا جویی و فطرت اسلامی موجود در جوانان را از نکات مهم دانست و افزود: بیان نکاتی در خصوص اصول و مبانی فرهنگ اسلامی در حین تدریس می تواند نقش بسزایی در نهادینه شدن اسلام و توجه جوانان به مبانی دین مبین اسلام ایفا کند.

وی افزود: انتخاب اساتید و مدرسان متدین و واجد شرایط از وظایف اصلی مدیران گروههای آموزشی در دانشگاهها است زیرا آنان نقش مهمی در تربیت و پرورش دانشجویان دارند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان اصفهان، پوشش مناسب برای زنان را به عنوان حفاظی در برابر آسیبها و تهدیدات اجتماعی دانست و تصریح کرد: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاهها ضروری است و نیازمند انجام کارهای فرهنگی متعدد می‌باشد و اساتید در فرهنگ سازی عفاف و حجاب در کنار متولیان فرهنگی در دانشجویان بسیار تاثیر گذار هستند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.