۱۰:۳۹ - سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳

لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری به شورا رسید

شهردار شاهین شهر و معاون پشتیبانی و توسعه شهرداری با حضور در شورای اسلامی شهر لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ شهرداری را به رییس شورای اسلامی شهر تقدیم کردند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ شهردار شاهین شهر بودجه سال ۹۴ را بالغ بر یک هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و اساس برنامه ریزی و  پیش بینی بودجه را استقرار مدیریت هزینه با رعایت اصل صرفه جویی، پرهیز از اسراف، حذف هزینه های غیر ضروری و جهت دهی مخارج در راستای الگوی صحیح مصرف با توجه به منویات مقام معظم رهبری و اصول اقتصاد مقاومتی دانست.

دکتر علی اصغر ذاکری افزود: طرح های عمرانی با توجه به نیازهای شهر و ایجاد تسهیلات لازم برای شهروندان و با برآورد هزینه دقیق و به دور از هرگونه هزینه اضافی و با اعتباری بالغ بر ۶۶ درصد بودجه شهرداری برنامه ریزی شده است.

شهردار شاهین شهر راهبردهای اساسی بودجه سال آینده شهرداری را چنین عنوان کرد: اهتمام به انضباط مالی و بودجه ای و تعادل بین منابع درآمدی و مصارف هزینه ای، اولویت بندی طرح ها و پروژه ها با تأکید بر تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام، اصلاح نظام مالی و افزایش بهره وری، اصلاح نظام مالی و افزایش بهره وری از مهم ترین اولویت های شهرداری است.

وی ادامه داد: در جهت تکریم ارباب رجوع و تحقق دولت الکترونیک، بهبود و به کارگیری نظام های یکپارچه و هوشمند، فناوری اطلاعات برای بهبود و خدمات رسانی در دستور کار قرار دارد.
ذاکری در خصوص افزایش بهره وری و کارآیی منابع انسانی گفت: در بودجه سال ۱۳۹۴ آموزش های مهارتی کارکنان و ارتقاء سطح علمی آنان، توسعه فناوری اطلاعات و پژوهش، افزایش بهره وری و کارآیی و بهبود سرمایه انسانی مورد توجه قرار گرفته است.
وی توصیه کرد: تمرکز زدایی در واگذاری وظایف و تمرکز در تهیه، نظارت بر بودجه و کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار و ایجاد درآمدهای پایدار باید در برنامه های شهرداری در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۴ شهرداری به شورای اسلامی شهر براساس بهبود شاخص های مدیریت شهری با درک مناسب از فرصت های پیش رو با حضور فعال تر در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، استفاده بهینه از منابع محدود و توجه به برنامه پنج ساله و چشم انداز شهر و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و واقعیت های استخراج شده از بودجه سال قبل تهیه و تنظیم گردیده است که بیش از ۹۳ میلیارد تومان آن معادل ۶۶ درصد کل بودجه به طرح های عمرانی و ۳۴ درصد بودجه معادل ۴۸ میلیارد تومان به هزینه های جاری اختصاص دارد.

در ادامه حمید عشقی معاون پشتیبانی و توسعه شهرداری در خصوص جزییات و نقاط قوت و ضعف بودجه سال ۱۳۹۳ و برنامه پنج ساله شهرداری توضیحات لازم را ارائه و بر ایجاد درآمدهای پایدار در شهرداری تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه پیمان شکرزاده رییس شورای اسلامی شهر ضمن محکوم نمودن اسائه ادب به ساحت پیامبر اکرم(ص) از آماده شدن بودجه در زمان مقرر با تلاش شهردار، معاونان و کارکنان شهرداری قدردانی نمود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.