۱۰:۵۰ - دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲

در دانشگاه صنعتی مالک اشتر

برگزاری همایش ملی سامانه های هوشمند دریایی

اولین همایش ملی سامانه های هوشمند دریایی با محوریت هوشمند سازی در سامانه ها و زیر سامانه های دریایی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر برگزار می شود.

80908

اولین همایش ملی سامانه های هوشمند دریایی با محوریت هوشمند سازی در سامانه ها و زیر سامانه های دریایی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر برگزار می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، رئیس مجتمع دانشگاهی علوم و فناوری های زیر دریایی گفت: لزوم استفاده از سامانه های هوشمند دریایی در کشور به عنوان یک موضوع گلوگاهی علم و فناوری با توجه به پیشرفت روزافزون و روشهای تجاری، ملی و حتی نظامی در سناریوهای مختلف دریایی و گذشت بیش از چند دهه بکارگیری این سامانه ها در دنیا، بیش از پیش احساس می شود.

ˈمحمدرضا عرب یارمحمدیˈ افزود: هدف از برگزاری این همایش، نشست صمیمی با اساتید، متخصصان، محققان و دانشجویان در زمینه سامانه های هوشمند دریایی و ایجاد یک محیط علمی برای تبادل اطلاعات و نظرات پیرامون موضوع یاد شده است.

دبیر اولین همایش ملی سامانه های هوشمند دریایی گفت: از مجموع 140 مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش با نظر کمیته علمی و هیات داوران، تعداد 42 مقاله به صورت ارائه و پوستر مورد پذیرش قرار گرفت.

وی اظهار کرد: مقالات پذیرفته شده در قالب کتابچه چکیده مقالات و لوح فشرده حاوی متن کامل مقالات در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

رییس مجتمع دانشگاهی علوم و فناوری های زیر دریایی دانشگاه صنعتی مالک اشتر افزود: با بررسی محتوایی برخی از این مقالات می توان نتیجه گرفت که بستر مناسبی در کشور در سطح هوشمند سازی وجود دارد که توصیه می شود برای استفاده موثر این فناوری در مباحث دریایی، مدیران و مراکز تحقیقاتی دیدگاه راهبردی به این موضوع داشته باشند.

وی تاکید کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با وضعیت جغرافیایی کشورمان در شمال و جنوب، مبحث هوشمند سازی سامانه ها در کشور تقویت و شاهد تحولی شگرف در این بخش از صنعت دریایی باشیم.

این همایش ملی 29 آبان در سالن شهید نبوی منش دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر به مدت یک روز برگزار می شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.