۱۷:۳۴ - جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳

امام جمعه شاهین شهر:

اختلاف میان شیعه و سنی از ترفندهای دشمنان است/ قیام مردم بحرین با فشار و شکنجه خاموش نمی شود

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر ایران را کانون حرکت نورانی و بیدار گر اسلامی دانست و گفت: استکبار جهانی با استفاده از هر وسیله ای تلاش می کند که این کانون را از بین ببرد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین ناامام جمعه شاهین شهر در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر در ابتدا ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک میلاد نبی مکرم اسلام و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام وقایعی که پس از ولادت حضرت رسول اکرم رخ داده بود اشاره و سیره پیامبر را تشریح کرد.

وی در ادامه افزود: علی رغم تلاش دشمنان اسلام که با ایجاد تفرقه، اسلام هراسی و شیعه هراسی در حال حاضر یک چهارم مردم دنیا مسلمان و پیرو آیین پیامبر گرامی اسلام شده اند و طبق آمار رسانه ها بیشترین نامی که مردم انگلیس طی سالهای اخیر برای خود یا فرزندان خود انتخاب کرده اند نام محمد بوده است.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه نقطه اشتراک بین سنی و شیعه وجود پیامبر گرامی اسلام است. افزود: اگر وحدت واقعی بین مسلمان ایجاد شود هرگز رژیم اسرائیل و آمریکای جنایت کار و دیگر ایادی آنها در دنیا نمی توانستند به این اندازه جنایت کنند.

امام جمعه شاهین شهر اختلاف بین شیعه و سنی را از ترفند های دشمنان دانست که برای غارت سرمایه های عظیمی  که خداوند در اختیار مسلمانان قرار داده است می باشد.

وی اضافه کرد: کشور ایران منادی وحدت مسلمانان جهان و سکان دار آن مقام معظم رهبری می باشد. و به همین منظور امسال نیز همانند سالهای گذشته کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور علما و اندشمندان جهان اسلام در تهران تشکیل شد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر ایران را کانون حرکت نورانی و بیدار گر اسلامی خواند و گفت: استکبار جهانی با استفاده از هر وسیله ای اعم از تحریم، تهدید، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، مواد مخدر، شبکه های ماهواره ای و اینترنت تلاش می کند که این کانون را از بین ببرد.

ملکیان در ادامه افزود: قریب به 50 سال پیش کلید اینترنت توسط اتحاد جماهیر شوروی زده شد و سپس وزارت دفاع آمریکا آن را تاسیس و پس از تحقیقات فراوان در سال 1988 به بهره برداری رساند.

وی تعداد کاربران اینترنت را در حال حاضر قریب به سه میلیارد نفر عنوان کرد و گفت: 80 درصد این کاربران در سنین بین 14 تا 25 سال هستند یعنی یک سوم جوانان را شامل می شود.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به برخی کاربردهای اینترنت در جوامع مختلف از قبیل ایجاد بازار بزرگ برای شرکت های به منظور فروش محصولات خود، خرید و فروش در سطح کلان و اشتغال به تجارت و تبلیغات، انتشار اطلاعات تجاری،اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی، انتشار اخبار و به اشتراگ کذاری ایده ها به صورت رایگان، تسریع در ارتباطات، و کاهش هزینه ها در برقراری ارتباطات، انتشار اسناد محرمانه، گسترش همکاری های سیاسی، استفاده جاسوسی و ترویج فساد و فحشا و دهها کاربرد و استفاده دیگر که جزو اهداف دشمنان می باشد گفت: اینترنت همانند شمشیر دو لبه ای است که میتوان از آن استفاده صحیح هم داشت و به فرموده مقام معظم رهبری از ابزار تهاجم فرهنگی دشمنان باید بر علیه خود دشمنان استفاده کرد

حجت الاسلام ملکیان در ادامه با اشاره به قیام چهار ساله مردم مظلوم بحرین و دستگیری شیخ علی سلمان رهبر جمعیت وفاق اسلامی بحرین گفت: چهار سال است که هر چه تلاش کردند ملت بحرین را با شکنجه دادن و زندان انداختن و خراب کردن منازل، مساجد و حسینیه ها قیام آنها را خاموش و سرکوب کنند نتوانستد، رزیم و دولت بحرین و اربابان آنها بدانند که ملت بحرین همانگونه که تاکنون ایستاده اند از این به بعد نیز خواهند ایستاد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.