۱۸:۲۰ - جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳

امام جمعه شاهین شهر:

تجمع اربعین ضربه‌ی سنگینی به دشمنان زد/ گروگانگیری سیدنی سناریوی سیاسی از پیش طراحی شده بود

حجت الاسلام ملکیان گفت: علی رغم اینکه رسانه های غربی نمی خواستند این تجمع در دنیا انعکاس داشته باشد ولی این تجمع چنان ضربه ای به دشمنان زد که بلافاصله سناریوی گروگانگیری سیدنی استرالیا را طراحی کردند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی بیان کرد: وقف صدقه جاریه ای است که برای انسان می ماند و شایسته است انسان در زمان حیات خود همانند پیشوایان معصوم بخشی از اموال خود را وقف کند.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان در ادامه با تاکید بر تلاش برای سنت شدن کارهای نیک و پسندیده، افزود: وقف از جمله سنت های بسیار پسندیده ای است که ائمه اطهار به آن مداومت داشتند.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر در ادامه افزود:  پیاده روی اربعین امام حسین علیه السلام نیز یکی از سنت های خوبی است که توسط جابر بن انصاری پایه گذاری شد و امروز پس از قرن ها هنوز این سنت توسط شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) اقامه می شود.

حجت الاسلام ملکیان اربعین را رمز جاودانگی حماسه عاشورا دانست که هرسال بیشتر تجلی می گیرد و ادامه داد: به علت خیانت های جاماندگان رژیم بعثی که موجب به تصرف رفتن یک چهارم سرزمین عراق به دست داعش شد و با وجود ناامنی و لانه کردن داعش در بسیاری از مناطق عراق امسال با حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر از ۶۰ کشور و پنج قاره دنیا باشکوه ترین و بی سابقه ترین مراسم اربعین در کربلا برگزار شد و این تنها مغناطیس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود که قلوب همه راجذب کرده بود.

امام جمعه شاهین شهر اضافه کرد: عموم جمعیت شرکت کننده در مراسم مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی را پیاده طی می کردند و پذیرایی این جمعیت انبوه هم توسط خود مردم به صورت خودجوش انجام می شد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر وحدت و همبستگی مسلمانان، شیعه، سنی، کرد و عرب در مراسم اربعین را که هیچ دوربینی توان ضبط آن را نداشت آب سردی دانست که بر سر کشورهای غربی ریخته شد.

وی افزود: علی رغم اینکه رسانه های غربی نمی خواستند این تجمع در دنیا انعکاس داشته باشد ولی به حمدالله همه دنیا حیران مغناطیس وجود حضرت امام حسین علیه السلام شدند و این تجمع چنان ضربه ای به دشمنان زد که بلافاصله سناریوی گروگانگیری سیدنی استرالیا را طراحی کردند.

حجت الاسلام ملکیان اضافه کرد: شخصی را که روحانی نبوده و همسر خودش را به قتل رسانده و بیش از ۵۰ پرونده تخلف مالی داشته و با وجود بیماری روانی پناهنده سیاسی استرالیا شده و ۱۷ نفر را در ۱۶ ساعت در یک رستوران گروگان می گیرد به ایران نسبت می دهند!

وی افزود: زمانی که ایران درخواست استرداد این فرد را می کند تحویل ندادند ولی الان او را روحانی شیعه ایرانی می نامند در حالی که می توانستند خیلی سریعتر این گروگانگیری را خاتمه دهند ولی برای بهره برداری بین المللی و سیاسی طرح از پیش تعیین شده را طول می دهند.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر با بیان اینکه در چند روز اخیر طالبان در پیشاور پاکستان در یک مدرسه بیش از ۱۳۰ دانش اموز ۹ تا ۱۷ ساله را به خاک و خون کشیده است، طالبان، داعش، القاعده و النصره را مهره های آمریکا دانست که برای ایجاد اسلام هراسی و ایران هراسی در تمام دنیا از آنها استفاده می شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.