۱۶:۰۱ - شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳

همزمان با سراسر کشور؛

آژیر “زنگ ایمنی در برابر زلزله”در مدارس شاهین شهر به صدا در آمد

همزمان با هشتم آذر ماه «روز ایمنی در برابر زلزله»مانور ایمنی در مدارس شاهین شهر و میمه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نابا توجه به لرزه‌خیزی کشور ایران و اهمیت آمادگی دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس در برابر این پدیده طبیعی مانور سراسری زلزله و ایمنی همه ساله در 8 آذر ماه در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

شانزدهمین مانور زلزله و ایمنی مدارس با شعار «آیا مدرسه من در برابر زلزله ایمن است؟» با هدف ایجاد آمادگی برای رویارویی با یک زلزله واقعی و کاهش آسیب‌ پذیری در برابر رخدادهای طبیعی(زلزله) برگزار شد.

با توجه به اینکه ایمنی ساختمان مدارس به عنوان مهمترین عامل در جلوگیری از خسارات ناشی از زلزله و کاهش مرگ و میر دانش‌آموزان و کارکنان تلقی می‌شود، برگزاری مانورهای ایمنی می‌تواند نقش موثری در کاهش خسارت‌های جانی و مالی زلزله داشته باشد.

مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس پس پخش آژیر ایمنی در برابر زلزله از طریق رادیو سراسری به صورت نمادین در هنرستان دخترانه حرفه ای حضرت مریم(س) شاهین شهر اجرا شد. که پناهگیری صحیح و خروج و تخلیه ایمن دو اصل مهم برگزاری این مانور بود.

شایان ذکر است: مانور زلزله و ایمنی مدارس در شاهین شهر با همکاری و حضور معاون فرماندارشهرستان، جمعیت هلال احمر، نیروهای امدادی آتش نشانی، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و دیگر دستگاههای خدمات رسان برگزار شد که توان خود را برای مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله به نمایش گذاشتند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.