شاهین پرس

آژیر “زنگ ایمنی در برابر زلزله”در مدارس شاهین شهر به صدا در آمد

کدخبر: 21697
۸ آذر ۱۳۹۳ در ساعت ۴:۰۱ بعد از ظهر

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نابا توجه به لرزه‌خیزی کشور ایران و اهمیت آمادگی دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس در برابر این پدیده طبیعی مانور سراسری زلزله و ایمنی همه ساله در 8 آذر ماه در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

شانزدهمین مانور زلزله و ایمنی مدارس با شعار «آیا مدرسه من در برابر زلزله ایمن است؟» با هدف ایجاد آمادگی برای رویارویی با یک زلزله واقعی و کاهش آسیب‌ پذیری در برابر رخدادهای طبیعی(زلزله) برگزار شد.

با توجه به اینکه ایمنی ساختمان مدارس به عنوان مهمترین عامل در جلوگیری از خسارات ناشی از زلزله و کاهش مرگ و میر دانش‌آموزان و کارکنان تلقی می‌شود، برگزاری مانورهای ایمنی می‌تواند نقش موثری در کاهش خسارت‌های جانی و مالی زلزله داشته باشد.

مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس پس پخش آژیر ایمنی در برابر زلزله از طریق رادیو سراسری به صورت نمادین در هنرستان دخترانه حرفه ای حضرت مریم(س) شاهین شهر اجرا شد. که پناهگیری صحیح و خروج و تخلیه ایمن دو اصل مهم برگزاری این مانور بود.

شایان ذکر است: مانور زلزله و ایمنی مدارس در شاهین شهر با همکاری و حضور معاون فرماندارشهرستان، جمعیت هلال احمر، نیروهای امدادی آتش نشانی، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و دیگر دستگاههای خدمات رسان برگزار شد که توان خود را برای مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله به نمایش گذاشتند.