۱۰:۱۰ - چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳

راهبردهای رهبر فرزانه انقلاب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر؛

مواظب باشید کسانی از “امر به معروف” و “نهی از منکر” سوءاستفاده نکنند/ مردم با تیزهوشی نگذارند این فریضه بزرگ زمین بماند

مواظب باشید کسانی از این واجب الهی، سوءاستفاده نکنند. حساب‌ صاف کردن‌ها، به خرده‌ حساب‌های گذشته رسیدن، پرده‌دری، آبروریزی، تعرض به نوامیس به بهانه امر به معروف و نهی از منکر، نباید باشد، خود مردم، با تیزهوشی نباید بگذارند این واجب الهی و این فریضه بزرگ زمین بماند، یا خدای ناکرده مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.
امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.

با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و توجه ویژه به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیم.

**  مواظب باشید کسانی از این واجب الهی، سوء استفاده نکنند

مقام معظم رهبری در تاریخ 71.7.29 در دیدار با قشرهای مختلف مردم بیان کردند: مواظب باشید کسانی از این واجب الهی، سوء استفاده نکنند. حساب‌ صاف کردن‌ها، به خرده‌ حساب‌های گذشته رسیدن، پرده‌دری، آبروریزی، تعرض به نوامیس و ارز و مال این و‌آن به بهانه امر به معروف و نهی از منکر، نباید باشد.

مردم باید هوشیار باشند. مردم همواره و در همه قضایا تیزهوش‌اند، تیزهوشی مردم است که خیلی از اوقات دستگاه‌ها را متوجه قضایای گوناگون می‌کند در همین قضایای رذالت‌ها و موزی‌گری‌های ضد انقلاب و گروهک‌ها از روز اول تا امروز، غالبا مردم بودند که کمک کردند، مباشرت کردند، تیزبینی کردند، دقت به خرج دادند، چیزی را دیدند و اقدامی را انجام دادند و مسئولین را هم هدایت کردند.

این‌جا نیز همان‌طور است، خود مردم، با تیزهوشی نباید بگذارند این واجب الهی و این فریضه بزرگ زمین بماند، یا خدای ناکرده مورد سوء استفاده قرار گیرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.