شاهین پرس

مواظب باشید کسانی از “امر به معروف” و “نهی از منکر” سوءاستفاده نکنند/ مردم با تیزهوشی نگذارند این فریضه بزرگ زمین بماند

کدخبر: 20737
۲۱ آبان ۱۳۹۳ در ساعت ۱۰:۱۰ قبل از ظهر

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.
امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.

با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و توجه ویژه به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیم.

**  مواظب باشید کسانی از این واجب الهی، سوء استفاده نکنند

مقام معظم رهبری در تاریخ 71.7.29 در دیدار با قشرهای مختلف مردم بیان کردند: مواظب باشید کسانی از این واجب الهی، سوء استفاده نکنند. حساب‌ صاف کردن‌ها، به خرده‌ حساب‌های گذشته رسیدن، پرده‌دری، آبروریزی، تعرض به نوامیس و ارز و مال این و‌آن به بهانه امر به معروف و نهی از منکر، نباید باشد.

مردم باید هوشیار باشند. مردم همواره و در همه قضایا تیزهوش‌اند، تیزهوشی مردم است که خیلی از اوقات دستگاه‌ها را متوجه قضایای گوناگون می‌کند در همین قضایای رذالت‌ها و موزی‌گری‌های ضد انقلاب و گروهک‌ها از روز اول تا امروز، غالبا مردم بودند که کمک کردند، مباشرت کردند، تیزبینی کردند، دقت به خرج دادند، چیزی را دیدند و اقدامی را انجام دادند و مسئولین را هم هدایت کردند.

این‌جا نیز همان‌طور است، خود مردم، با تیزهوشی نباید بگذارند این واجب الهی و این فریضه بزرگ زمین بماند، یا خدای ناکرده مورد سوء استفاده قرار گیرد.