۱۴:۰۸ - پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷

به یاد آخرین نماز سالار شهیدان؛

نماز ظهر عاشورا در شاهین شهر اقامه شد

عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)همزمان با ظهر عاشورای حسینی، در شهرستان شاهین شهر و میمه با اقتدا به سرور و سالار شهیدان نماز ظهر عاشورا را با شکوه خاصی اقامه کردند.

به گزارش شاهین پرس؛ همزمان با ظهر عاشورای حسینی عزاداران و سوگواران امام سوم شیعیان به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دشت نینوا، نماز جماعت ظهر و عصر را به امام حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر در پارک عطار این شهر اقامه کردند.

عزاداران حسینی در شهرستان شاهین شهر و میمه، پس از اقامه عزای ابی عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش همزمان با ظهر شرعی و اذان ظهر به ندای سرور و سالار شهیدان لبیک گفته و با حضور در صفوف به هم پیوسته نماز ظهر و عصر خود را اقامه کردند.

بر اساس گزارش های رسیده از شهرها و روستاهای شهرستان، این نماز باشکوه در کلیه مساجد، حسینیه ها، مصلی نماز جمعه  و محل تجمع هیئات مذهبی و دستجات عزادار همزمان اقامه شد.

برپایی نماز باشکوه ظهر عاشورا، بیانگر تداوم ارزشهای نهضت عاشورای حسینی در جامعه است زیرا امام حسین (ع) در راه برپایی فریضه نماز و امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید.

عزاداران حسینی در شاهین شهر اقامه این نماز را به منزله عمل به اهداف و آرمانهای حضرت امام حسین (ع) در ارتباط با آموزه های اسلام و قرآن و درس گرفتن از آن حضرت می دانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.