۲۰:۳۹ - چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳

اهدای 300 واحد خون توسط مردم شهرستان شاهین شهر و میمه / ضرورت وجود پایگاه انتقال خون دائم در شهرستان

دراقدامی خداپسندانه مردم نوعدوست شهرستان شاهین شهر و میمه با اهداي خون خويش به ياري بيماران نيازمند شتافتند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ دکتر امینی هرندی در گفتگویی در خصوص استقراراتوبوس تیم سيارخونگیری انتقال خون در مرکز جمعیت هلال احمر شاهین شهر اظهار داشت: با توجه به نبود پایگاه انتقال خون ثابت در شهرستان به مناسبت های مختلف با هماهنگی و درخواست از سازمان انتقال خون استان اصفهان، پایگاه سیار خون گیری در این مرکز مستقر و اقدام به خونگیری از مردم نوع دوست شاهین شهر و میمه می کند. بر همین اساس امروز نیز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک دستگاه اتوبوس سیار خون گیری پس از استقرار در این مرکز اقدام به خونگیری از مردم نوع دوست شاهین شهر کرده است .

رئیس جمعیت هلال احمر شاهین شهر در ادامه افزود: با توجه به وسعت شهرستان این پایگاه انتقال خون طی سه در شهرهای میمه، گز برخوار و شاهین شهر اقدام به خون گیری کردند که درمجموع 450 نفر از مردم نوع دوست شهرستان 300 واحد خون سالم به نیازمندان اهدا نمودند. 

دکتر امینی افزود: درهر بار استقرار پایگاه سیار در این مرکز با استقبال چشمگیر مردم روبرو می شویم که به دلیل محدودیت برخی از مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون نمی شوند که نیاز است مسئولان شهرستان نسبت به استقرار پایگاه ثابت انتقال خون تلاش کنند.

صادقی مسئول پایگاه سیار انتقال خون نیز با مشارکت در گفتگو بیان داشت: با هماهنگی های انجام شده در فواصل زمانی 3 الی 4 ماه به شهرستان های فاقد پایگاه ثابت خون گیری اعزام می شویم  و اقدام به خون گیری از مراجعین می کنیم.

مسئول پایگاه سیار انتقال خون افزود: به دلیل کمبود امکانات در هر اعزام فقط امکان پذیرش 100 الی 140 نفر از مراجعین را داریم و بیش از 15 دردرصد از مردم موفق به اهدای خون نمی شوندو این موضوع موجب نارضایتی مردم می شود.

صادقی با بیان اینکه واحدهای خونی اخذ شده پس از فرآوری به بیماران نیازمند اهدا می شود. افزود: فرآورده های هر کیسه خون به 3 بیمار نیازمند اهدا می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در سالهای گذشته پایگاه ثابت انتقال خون در شاهین شهر وجوداشت و به راحتی روزانه امکان دریافت حدودا 20 واحد خون را داشتیم ولی در حال حاضر که به صورت سیاراقدام به خون گیری می کنیم و بعلت عدم  امکانات کافی برخی از مراجعه کنندگان موفق به خون دهی نمی باشند. به همین جهت احداث یک پایگاه دائم بسیر ضروری است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.