۱۵:۴۰ - دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳

در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهین شهر؛

برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای قصه گویی

اولین جشنواره قصه گویی منطقه‌ای (شاهین شهر- گز- حبیب آباد) با حضور قصه‌گویان برتر مراکز فرهنگی هنری کانون در سه بخش مربیان، اعضاء و آزاد و در دو بخش قصه گویی و مقاله نویسی در کانون پرورش فکری شاهین شهر برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناهمزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام اولین جشنواره قصه گویی منطقه‌ای (شاهین شهر- گز- حبیب آباد) با حضور اعتمادی بخشدارمرکزی، حجة الاسلام اسلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان،آقاییان زاده رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان و قصه گویان برتر مراکز فرهنگی هنری کانون در سه بخش مربیان، اعضاء و آزاد و در دو بخش قصه گویی و مقاله نویسی در کانون پرورش فکری شاهین شهر برگزار گردید.

فریبا پسنده مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهین شهر ترویج فرهنگ قصه گویی با تاکید بر مفاهیم و ارزش‌های فرهنگ ایرانی و اسلامی را هدف اصلی از برگزاری این جشنواره دانست و افزود: از 75 نفر قصه گو و 8 مقاله  شرکت کننده، در مرحله نخست، 5 کودک و نوجوان، 7 مربی ، 3 نفر شرکت کننده آزاد و 3 مقاله به مرحله دوم جشنواره منطقه‌ای را پیدا کردند.

وی ارائه تصویری درست از قصه‌گویی در مراکز، نقش قصه گویی در تربیت، شناسایی شیوه های جذاب قصه گویی و ترویج بیشتر قصه گویی در مراکز کانون را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهین شهر با اشاره به بخش داوری جشنواره بیان داشت: مناسب بودن قصه برای نقل کردن، تناسب قصه با گروه سنی مخاطب، زبان تصویری قوی داشتن، به لحاظ مناسب بودن محتوای قصه و مغایرت نداشتن با اصول تربیتی و همچنین توانایی بیان قصه در حداکثر زمان 20 دقیقه از معیارهای انتخاب بهترین قصه است.

بیان قصه با صدای رسا و مناسب، آشنایی با فنون و مهارت‌های قصه گویی، تسلط داشتن بر استفاده از کلمات و واژه‌ها، توانایی و تسلط قصه گو به زبان محاوره‌ای روان به نحوی که قابل فهم و استفاده همه مخاطبان باشد و داشتن ابتکار و خلاقیت در اجرا از جمله معیارهای انتخاب بهترین قصه گو می باشد

لازم به ذکر است این جشنواره در دو مرحله شهرستانی و منطقه ای برگزار شده بود که در پایان مرحله منطقه‌ای از 8 برگزیده این مرحله تقدیر به عمل آمد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.