۱۶:۲۰ - سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳

جانمایی رآکتور هسته‌ای عربستان

روزنامه سعودی الحیات نوشت، پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده در شهرک انرژی‌های هسته‌ای و تجدید پذیر ملک عبدالله به این نتیجه رسیده است که امکان احداث راکتور هسته ای برای استفاده صلح آمیز در شرق یا غرب عربستان امکانپذیر می باشد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا“،به نقل ازپایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه چاپ لندن روز سه شنبه تأکید کرد: “قانون هسته‌ای عربستان” تهیه شده و بزوی برای تایید به عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سعودی برای تایید ارجاع خواهد گردید، تا کار احداث چهار راکتور هسته ای آغاز شود که احداث اولین راکتور از آنها تا ۱۰ سال طول خواهد کشید.


این روزنامه به نقل از منابع آگاه افزود: شهرک انرژی‌های هسته‌ای و تجدید پذیر ملک عبدالله کار تدوین قانون هسته‌ای سعودی و تشکیل “نهاد سلامت هسته‌ای” را به منظور ارجاع آن به شاه سعودی به منظور تایید نهایی قبل از پایان سال جاری به پایان برده است.


این منابع تأکید کردند: این شهرک گام های پرشتابی را برای ایجاد ساختار انرژی هسته‌ای در عربستان و احداث اولین راکتور هسته‌ای این کشور – از طریق امضای توافقنامه با چند کشور و در صدر آنها کره جنوبی، چین و فرانسه را که مجوز احداث راکتورهای هسته ای دارند- آغاز کرده است.
به گفته این منابع، چندین منطقه بررسی شده است تا مکان مناسب برای احداث راکتور هسته‌ای مشخص شود.


این منابع گفتند: شرق و غرب عربستان براساس ساختارهای فنی و محیطی موجود مناسب ترین محل‌ها برای احداث راکتور هستند.


به گفته این منابع، احداث اولین راکتور هسته‌ای در عربستان با توجه به نیاز به ایجاد ساختار زیربنایی اولیه آن تا ۱۰ سال زمان خواهد بود اما احداث راکتورهای هسته ای بعدی به زمان کمتری نیاز خواهد داشت. 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.