۱۰:۳۴ - یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

فرماندار شاهین شهر و میمه:

اخذ مجوز تاسیس دانشگاه تمام دولتی فنی و حرفه‌ای در شاهین شهر

جلسه شورای آموزش و پرورش شاهین شهر با حضور اعضای بصیری فرماندار شهرستان، حجة الاسلام ملکیان امام جمعه، شهردار، و سایراعضای شورا در محل آموزش و پرورش تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناعلیرضا بصیری فرماندار شاهین شهر و میمه در جلسه شورای آموزش و پرورش شاهین شهر ضمن تاکید بر تلاش و همکاری مسئولین در خصوص تکمیل 12 مدرسه نیمه کاره اظهار داشت: کمبود 90 کلاس درس با تکمیل مدارس نیمه تمام جبران خواهد شد.

فرماندار شهرستان با اشاره به نیاز پروژه مسکن مهر شاهین شهر به فضاهای آموزشی، ورزشی، بهداشتی و تجاری بیان داشت: پروژه 6200 واحدی شاهین شهر که در حال حاضر 1700 واحد آن واگذار شده بدون نیاز سنجی و پیش بینی فضاهای مورد نیاز جهت ارائه خدمات عمومی افتتاح و به بهره برداری رسیده که لازم است جهت رفاه حال ساکنین و اهالی مجتمع مراکز خدماتی ایجاد شود.

بصیری نیاز به دانشگاه دولتی در شهرستان شاهین شهر و میمه را مورد اشاره قرار داده و افزود: در راستای رفاه جوانان علاقمند به تحصیل در رشته فنی و حرفه ای و نبود دانشگاه دولتی با پیکیری های بسیار زیادی که صورت گرفته است مجوز تاسیس دانشگاه تماما دولتی فنی و حرفه‌ای اخذ شده است، این دانشگاه دولتی با شرط جذب و پذیرش دانشجوی بومی از مهرماه سال جاری در مکان موقت 2 ساله دبیرستان مالک اشترتاسیس خواهد شد.

وی با بیان اینکه شاهین شهر تنها شهری است که خیر ندارد و خیریه های آن بدون کمک های شهرداری قادر به تامین سبد کالا ویژه افراد تحت حمایت نیستند، افزود: لازم  است با پیگیری مجدانه جهت تکمیل 12 باب مدرسه نیمه تمام انجام شود تا کمبود فضای آموزشی مورد نیاز مرتفع مدرسه ای  دونوبته نشود.

کریم کمال مدیر آموزش و پرورش شاهین شهردر این ابتدای جلسه گزارشی از وضعیت آموزشی و آمادگی جهت شروع سال تحصیلی ارائه و بیان داشت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در سال تحصیلی جدیدهماهنگی های لازم جهت مکان یابی درمحله‌های مختلف و حاشیه شهر با مدیر کل نوسازی استان انجام شده است .

وی با بیان اینکه براساس تحقیقات صورت گرفته رابطه معنی داری بین دونوبته بودن مدرسه و افت تحصیلی دانش آموزان وجود داردافزود: به لحاظ رتبه بندی منطقه ای، در سطح استان شهرشاهین شهر سی و هشتمین منطقه در رتبه بندی مدارس یک نوبته قرار دارد.

ابراهیمی عضو شورای اسلامی شهر بر برنامه ریزی جامع و ترسیم چشم اندازهای بلند مدت برای تقویت بنیه های علمی دانش آموزان تاکید کرد و ادامه داد : باید نیازها و زیرساخت های آینده شهر پیش بینی شود و به گونه ای عمل شود تا در آینده دچار کمبود فضای آموزشی نباشیم.

علی اصغر ذاکری شهردار شاهین شهر آمادگی شهرداری و سازمان های وابسته به شهرداری برای اتخاذ تدارک لازم برای بازگشایی مدارس و خدمات رسانی به دانش آموزان را اعلام کرد.

درپایان این جلسه مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شاهین شهر از وجود بیش از یکصد دستگاه مینی بوس تحت نظارت ، بمنظورجابجایی دانش آموزان خبر داد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز از افزایش دفاتر تاکسی های مدارس به هشت دفتر خبر داد و گفت : برای امنیت بیشتر دانش آموزان ، خودروهای مدل 83 به قبل و خودروهای پیکان از تاکسی های ویژه مدارس حذف شده اند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.